گزارش و تحلیل

عاملان جنايت تروريستی مسکو شکست در برابر روسيه را پذیرفته‌اند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Оцепление и пожарные машины у концертного зала "Крокус Сити Холл", где произошла стрельба
Оцепление и пожарные машины у концертного зала Крокус Сити Холл, где произошла стрельба - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2024
اشتراک
یکی از دلایلی که باعث شده تا این اتفاق رخ دهد، مشاهده و قبول شکست غرب و اوکراين در برابر روسيه و پذیرش این امر که توان مقابله دربرابر روسيه را ندارند، است‌.
روح الله مدبر کارشناس مسائل بين الملل در گفتگو با اسپوتنیک پیرامون حادثه تروریستی شب گذشته در مسکو گفت: در جنایت ضد بشری تروریستی که در مجتمع تالار کروکوس شهر مسکو رخ داده چند مسئله حائز اهمیت وجود دارد.
اولا: دست آمریکا در این جنايت کاملا روشن و مشخص است و علاوه بر بيانيه ای که سفارت آمریکا در 8 مارس داده‌ بود، تلاش آمریکا براي فرافکنی و فضاسازی‌ و انتشار اخبار دروغین و انتصاب این موضوع به گروه‌های تروریستی مثل داعش و واکنش سراسيمه آمریکا مبنی بر اینکه اوکراين در این موضوع نقشی نداشته، نشان می‌دهد که این عمليات کاملا حساب‌ شده و هماهنگ با مقامات‌ کاخ سفید و باکینگهام انگلستان‌ رخ داده‌ است‌.
نشست شورای امنیت سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2024
محکومیت حمله تروریستی مسکو از سوی شورای امنیت سازمان ملل

دوما: عامل اصلی عمليات تروریستی رخ داده‌ اوکراين است. با توجه‌ به‌ این‌که تروریست‌ها به محض انجام ترور وحشتناک و کشتار بیش از 105 تن از زنان‌ و مردان‌ و کودکان و افراد غیر نظامی در این مجتمع تجاری به سمت مسیر اوکراين متواري شدند که توسط نیروهای امنيتي روسیه شناسايي و دستگیر شدند.

علاوه بر این شواهدی دال بر تماس با عناصر خود در اوکراين داشتند که رژيم کی یف به هیچ وجه از این جنایت نمی‌تواند شانه خالی کند و شواهد نیز گویای این امر است.
پس دو متهم اصلي یعنی نیروهای امنيتي و اطلاعاتي آمریکا و انگليس و نیروهای نیابتی وابسته‌ به اوکراين هستند که این جنايت بايد توسط تمام جامعه جهاني محکوم شود .
یکی از دلایلی که باعث شده تا این اتفاق رخ دهد، مشاهده و قبول شکست غرب و اوکراين دربرابر روسيه و پذیرش این امر که توان مقابله دربرابر روسيه را ندارند، است‌. بنابراین از روش‌های تروریستی، بزدلانه و ارعاب افکار عمومي استفاده می‌کنند و به این جنايت بزرگ يعنی حمله‌ به نیروهای غیر نظامی دست می‌زنند. این جنايت نابخشودنی است و جامعه جهانی باید قاطعانه عاملان آن‌را محکوم نمایند، باید مراقب باشیم تا جریان‌های رسانه‌ ای وابسته‌ به غرب با انتشار اخبار دروغ نتوانند بر روی عاملان اصلی این جنايت درده بپوشانند و آنها را تبرئه نمایند و باید مجازات سنگيني عاملان این جنایت متحمل شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала