سخنگو سازمان انرژی اتمی ایران: تحریم‌ها تبدیل به نقطه قوتی برای صنعت هسته‌ای شده است

© Sputnikایران اسناد مربوط به فعالیت هسته ای خود را در اختیار آژانس گذاشت
ایران اسناد مربوط به فعالیت هسته ای خود را در اختیار آژانس گذاشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2024
اشتراک
سخنگو سازمان انرژی اتمی ایران گفت: تحریم‌ها تبدیل به نقطه قوتی برای کشور و صنعت هسته‌ای شده است زیرا تحت تاثیر این شرایط، تلاش کردیم تا روی پا خود بایستیم و اکنون علاوه بر تامین نیازهای کشور، تبدیل به صادرکننده رادیوداروهای مختلف شده‌ایم.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از ایرنا، بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگویی اظهارکرد: اصولا بخش‌ مهمی از کارهای ما در معاونت امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران مربوط به انجام امور در سطح بین‌المللی با هدف بازکردن فضا برای انجام فعالیت‌های هسته‌ای است.
معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران عنوان کرد: این صنعت دارای تاثیرات فراوانی در زندگی مردم است که می‌توان به نقش آن در عرصه پزشکی هسته‌ای اشاره کرد به‌طوری‌که سالانه بیش از یک میلیون نفر از بیماران از رادیوداروهایی که توسط متخصصان و دانشمندان هسته‌ای ایران تولید شده، استفاده می‌کنند. همچنین با صادرات رادیوداروهای ایرانی و نیز رادیوایزوتوپ‌های مختلف به عنوان مشتقات آب سنگین، تعداد فراوانی از شهروندان سایر کشورها نیز از مواهب صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بهره‌ می‌برند که بدین صورت اقدامات و خروجی فعالیت های صنعت هسته‌ای کشور ما در سلامت مردم ایران و جهان بسیار موثر قلمداد می‌شود.
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2024
رییس سازمان انرژی اتمی ایران: به آمریکا هم آب سنگین فروختیم
معاون سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: از سوی دیگر تحریم‌ها تبدیل به نقطه قوتی برای کشور و صنعت هسته‌ای شده است زیرا تحت تاثیر این شرایط تلاش کردیم تا روی پا خود بایستیم و اکنون علاوه بر تامین نیازهای کشور تبدیل به صادرکننده رادیوداروهای مختلف نیز شده‌ایم.

کمالوندی عنوان کرد: کشوری که بتواند در حوزه‌های مختلف این صنعت حرفی برای گفتن داشته باشد در واقع یک کشور معمولی نیست و به همین دلیل نمی‌خواهند تا ایران این صنعت را به طور کامل و بومی در اختیار داشته باشد. مشکلات سیاسی فعلی ناشی از این مساله است و یک بخش از کارهایی که ما در معاونت بین‌الملل در حال انجام آن‌ها هستیم؛ این است که بتوانیم موانع سیاسی و حقوقی ایجاد شده توسط آن‌ها را برطرف کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала