در آمریکا فرجام احتمالی درگیری در اوکراین را اعلام کردند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر بایدن و زلنسکی، رهبر اوکراین
بایدن و زلنسکی، رهبر اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2024
اشتراک
تد اسنایدر، تحلیلگر نشریه آمریکایی Responsible Statecraft نوشت: ایالات متحده و اروپا باید اوکراین را تشویق کنند تا به یک راه حل مسالمت آمیز دست یابد تا از تشدید بیشتر درگیری جلوگیری شود.
به گزارش اسپوتنیک، وی خاطرنشان ساخت ایالات متحده و ناتو در رابطه با درگیری در اوکراین با یک انتخاب روبرو هستند: واقعیت های موجود در میدان نبرد را پذیرفته و کی یف را به مذاکره سوق دهند یا نیروهای خود را به منطقه درگیری های نظامی بفرستند.
این روزنامه نگار خاطرنشان کرد: "پیمودن راه دوم بدون تلاش برای حرکت در مسیر اول غیرمسئولانه خواهد بود".
نویسنده مقاله برای مددل کردن سخنان خود خاطرنشان کرد که برتری نیروهای مسلح روسیه در خط تماس احتمالاً برگشت ناپذیر است. به نظر او، در چنین شرایطی زمان آن فرا رسیده است که راه حل هایی را که قبلاً به عنوان گزینه های غیرقابل قبول رد شده بودند، دوباره بررسی شوند.
اسنایدر در پایان تاکید کرد:" باید برای دستیابی به توافق با روسیه حداقل تلاش شود تا بفهمیم آیا مسکو واقعاً مایل به بحث در مورد راه‌های حل و فصل احتمالی درگیری است، به ویژه در زمانی که تنها گزینه جایگزین، اعزام نیروهای ناتو و خطر یک جنگ بزرگ‌تر و شاید غیرقابل تصور باشد.
جیک سالیوان، دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2024
دستیار بایدن نمی تواند بگوید که چه زمانی به کی یف کمک رسانده خواهد شد
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را در سطح قانونگذاری برای آنها وضع کرده است. غرب از روسیه برای مذاکره دعوت می کند که مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما در عین حال امتناع دائمی کی یف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد. همانطور که رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، اگر اوکراین خواهان روند مذاکره باشد ، باید ممنوعیت مذاکره با مسکو را لغو کند.
پیش از این، رئیس جمهورروسیه در مصاحبه با روزنامه نگار روس دیمیتری کیسلف، گفته بود که طرف روسی تنها به این دلیل که دشمن که مهماتش تمام شده است و می خواهد استراحت کند تا دوباره مسلح شود با کی یف مذاکره نخواهد کرد. پوتین تاکید کرد که روسیه به غرب اعتماد ندارد و به تضمین کتبی امنیت خود نیاز دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала