دستیار بایدن نمی تواند بگوید که چه زمانی به کی یف کمک رسانده خواهد شد

© AP Photo / Patrick Semanskyجیک سالیوان، دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی
جیک سالیوان، دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2024
اشتراک
جیک سالیوان، دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی، در جریان سفر به کی یف، گفت که نمی تواند پیش بینی کند که درباره کمک های جدید به اوکراین چه زمانی توافق حاصل خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، سالیوان در یک کنفرانس مطبوعاتی در کی یف گفت: "زمان بسیار زیادی گذشته است. و من این را می‌دانم. نمی‌توانم امروز پیش‌بینی کنم که چه زمانی این اتفاق می‌افتد، اما ما در تلاش هستیم تا آن را در اسرع وقت انجام دهیم. و جو بایدن رئیس‌جمهور هر روز کار کرده و تلاش می‌کند کمک های جدید که به تصویب کنگره برسد.
متن سخنان دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی توسط کاخ سفید ارائه شده است.
Военные-волонтеры во время практики на полигоне. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2024
مجلس رادا خواستار شرکت کشورهای غربی در عملیات نظامی در اوکراین شد
کاخ سفید همچنین اعلام کرد که سالیوان در کی یف با ولادیمیر زلنسکی و رئیس دفتر او، آندری یرماک، دیدار کرد.
کنگره ایالات متحده هنوز با درخواست جدید ی کمک به اوکراین موافقت نکرده و ضمناً دولت آمریکا گزارش داده که از دسامبر سال گذشته امکان تحویل وسایل نظامی به اوکراین را نداشته است. کاخ سفید در اوایل ماه مارس گزارش داد که واشنگتن امکاناتی را برای ارسال مهمات به ارزش 300 میلیون دلار به کیف پیدا کرده اما این کمک به نیروهای مسلح اوکراین فط برای "دو هفته" کافی است.
لوید آستین، رئیس پنتاگون دیروز گفت که نیروهای روسیه به پیشروی خود در اوکراین ادامه می دهند. کاخ سفید به نوبه خود اعتراف کرد که اوکراین به دلیل انفعال ایالات متحده "واقعاً در حال از دست دادن موقعیت خود در میدان جنگ" است.
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین مانع حل و فصل درگیری است ، کشورهای ناتو را مستقیماً به درگیری کشانده و به منزله " بازی با آتش است". سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل نظامی در انگلیس ، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری شرکت دارند. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала