نیروهای ائتلاف غربی پهپاد حوثی های یمن را سرنگون کردند

© AP Photo / James Vazquez / U.S. Navyنیروهای ائتلاف غربی پهپاد حوثی های یمن را سرنگون کردند
نیروهای ائتلاف غربی پهپاد حوثی های یمن  را سرنگون کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2024
اشتراک
فرماندهی مرکزی پنتاگون اعلام کرد که نیروهای ائتلاف غربی یک پهپاد حوثی های یمن را در دریای سرخ سرنگون کردند.
به گزارش اسپوتنیک این فرماندهی در بیانیه ای اعلام کرد: هواپیماهای ائتلاف یک پهپاد را منهدم کردند و نیروهای آمریکایی یک پهپاد سطحی را که توسط حوثی ها پرتاب شده بود، منهدم کردند.
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ در یمن را در اختیار دارد، پیشتر در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از این کشتی ها فراخوانده و به آنها در دریا نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
In this photo provided by the Indian Navy on Saturday, Jan. 27, 2024, a view of the oil tanker Marlin Luanda in the background, on fire after an attack, in the Gulf of Aden, taken from the Indian navy guided missile destroyer INS Visakhapatnam - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2024
حمله حوثی های یمن به سه کشتی آمریکایی و اسرائیلی
حوثی ها گفته اند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه انجام می شود و استدلال می کنند که آنها مانع آزادی کشتیرانی در منطقه نمی شوند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه حملاتی را علیه اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله، این حملات را بربریت تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала