حمله حوثی های یمن به سه کشتی آمریکایی و اسرائیلی

© AP Photo / Indian NavyIn this photo provided by the Indian Navy on Saturday, Jan. 27, 2024, a view of the oil tanker Marlin Luanda in the background, on fire after an attack, in the Gulf of Aden, taken from the Indian navy guided missile destroyer INS Visakhapatnam
In this photo provided by the Indian Navy on Saturday, Jan. 27, 2024, a view of the oil tanker Marlin Luanda in the background, on fire after an attack, in the Gulf of Aden, taken from the Indian navy guided missile destroyer INS Visakhapatnam - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2024
اشتراک
حوثی های یمن اعلام کردند که به سه کشتی آمریکایی و اسرائیلی در اقیانوس هند حمله کردند.
به گزارش اسپوتنیک، جنبش انصارالله یمن (حوثی ها) در بیانیه ای اعلام کرد که آنها به 3 کشتی آمریکایی و اسرائیلی در مسیر اقیانوس هند حمله کردند.
سخنگوی ارتش یمن در این بیانیه از هدف قرار دادن یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ با تعدادی پهپاد خبر داد.
وی از گسترش عملیات‌ ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های مرتبط با این کشور تا اقیانوس هند خبر داد.
سخنگوی ارتش یمن در این راستا اعلام کرد که 3 عملیات علیه 3 کشتی اسرائیلی و آمریکایی در اقیانوس هند با استفاده از تعدادی موشک دریایی و پهپاد انجام شده است.
حملات جدید آمریکا و انگلیس به یمن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2024
حملات جدید آمریکا و انگلیس به یمن
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از آنها فراخوانده و به آنها نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند تردد از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
حوثی ها گفته اند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه انجام می شود و استدلال می کنند که آنها در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی کنند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه حملاتی را علیه اهداف حوثی انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای عالی ترین شورای سیاسی انصارالله، این حملات را بربریت تروریستی، تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала