ناتو برخی از اختیارات آمریکا را به منظور کمک به اوکراین بر عهده می گیرد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر تعلیق ماموریت ناتو در روسیه و ترس آمریکایی ها از جنگ جهانی سوم
تعلیق ماموریت ناتو در روسیه و ترس آمریکایی ها از جنگ جهانی سوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2024
اشتراک
رسانه: ناتو می تواند مسئولیت بیشتری را برای هماهنگی کمک به اوکراین بر عهده بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، وب سایت سمافور به نقل از مقامات غربی نوشت که ناتو در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد تأثیر این ائتلاف در صورت پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، می‌تواند مسئولیت بیشتری برای ارائه کمک به اوکراین بر عهده بگیرد.
در مقاله این وب سایت آمده است: این سازمان در حال انجام مذاکراتی است که هدف آن در دست گرفتن بخشی از اقدامات پنتاگون برای هماهنگ کردن کمک های نظامی غرب به اوکراین است. خاطرنشان می شود که ناتو قصد دارد این مذاکرات را تا ماه جولای، زمانی که نشست سران اتحاد در واشنگتن برگزار می شود، تکمیل کند.
این مذاکرات تا حدی ناشی از نگرانی در مورد پیروزی احتمالی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا است. یک دیپلمات اروپایی که نامش فاش نشده است، گفت که نگرانی‌هایی در مورد جایگزینی احتمالی لوید آستین، رئیس پنتاگون در زمان بازگشت رئیس‌جمهور سابق به کاخ سفید نیز وجود دارد. این دیپلمات اضافه کرد که ما در مورد احتمال "ناتویی کردن کمک به اوکراین" صحبت می کنیم.
ترامپ، هیتلر را تحسین می‌کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2024
ترامپ: آمریکا نباید برای سایر اعضای ناتو هزینه کند
ترامپ و جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، محتمل‌ترین نامزدهای احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی هستند که در پنجم نوامبر در آمریکا برگزار می‌شود.
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین در حل و فصل تداخل دارد، کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و "با آتش بازی می کند". سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری دخالت دارند. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала