ترامپ: آمریکا نباید برای سایر اعضای ناتو هزینه کند

© AFP 2023 / BRANDON BELLترامپ، هیتلر را تحسین می‌کرد
ترامپ، هیتلر را تحسین می‌کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2024
اشتراک
رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌گوید ایالات متحده باید فعالیت‌های ناتو را منصفانه تأمین مالی کند و سهم دیگری را پرداخت نکند.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ در مصاحبه با کانال تلویزیونی بریتانیایی GBNews گفت: "آمریکا باید سهم خود را بپردازد، نه سهم عادلانه دیگران."
وی خاطرنشان کرد که اگر سایر اعضای ناتو شروع به مشارکت منصفانه در بودجه این اتحاد کنند، ایالات متحده به تعهدات خود در این ائتلاف متعهد خواهد ماند.
ترامپ قبلاً به صراحت گفته بود که اگر در انتخابات نوامبر آمریکا پیروز شود، ممکن است نشست سران ناتو را در ژوئن 2025 برای بحث در مورد آینده این ائتلاف تشکیل دهد. این سیاستمدار که در یک گردهمایی حامیان خود در کارولینای جنوبی صحبت می کرد، قبلاً گفت که زمانی که رئیس جمهور بود، رئیس جمهور یک "کشور بزرگ" ناشناس از او پرسید که آیا ایالات متحده در صورت بروز حمله توسط روسیه به این اتحاد از این ائتلاف محافظت خواهد کرد یا خیر. او گفت که این کار را انجام نخواهد داد، زیرا کشورهای ناتو بودجه کافی برای دفاع اختصاص نمی دهند.
ترامپ همچنین از عملکرد این ائتلاف ابراز نارضایتی کرد و تهدید کرد که اگر شرکای اروپایی مسئولیت مالی بیشتری برای امنیت خود نداشته باشند، ایالات متحده را از این سازمان خارج خواهد کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قبلاً در مصاحبه‌ای با روزنامه‌نگار آمریکایی تاکر کارلسون توضیح داد که مسکو قرار نیست به کشورهای ناتو حمله کند، این موضوع معنی ندارد. رهبر روسیه خاطرنشان کرد که سیاستمداران غربی مرتباً مردم خود را با تهدید خیالی روسیه می ترسانند تا توجه را از مشکلات داخلی منحرف کنند، اما "افراد باهوش به خوبی درک می کنند که این یک موضوع جعلی است." پوتین افزود: کشورهای غربی فهمیدند که شکست استراتژیک روسیه در درگیری با اوکراین غیرممکن است، بنابراین آنها باید در مورد گام های بعدی خود فکر کنند، در حالی که روسیه آماده گفتگو است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала