ایران اتهامات علیه خود درباره دریای سرخ را رد کرد

ایروانی
ایروانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2024
اشتراک
ایروانی: نمایندگان ایالات متحده آمریکا و انگلیس بار دیگر با سوءاستفاده از تریبون شورای امنیت، مبادرت به ایراد ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت دریای سرخ و یمن کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل نوشت که این نامه در پاسخ به مطالبی که در نشست اخیر شورای امنیت درباره یمن در ۱۴ مارس ۲۰۲۴ ذیل دستور کار وضعیت خاورمیانه (S/۲۰۲۴/۹۵۷۶) تشکیل شد، تهیه شده است.
دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در این نامه تصریح کرد: "متأسفانه در این نشست، نمایندگان ایالات متحده آمریکا و انگلیس بار دیگر با سوءاستفاده از تریبون شورای امنیت، مبادرت به ایراد ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت دریای سرخ و یمن کرده‌اند.
تهران ضمن رد قاطعانه این اتهامات بی‌پایه و اساس، آن‌ها را بهانه‌ای می‌داند که واشنگتن و لندن برای پیشبرد برنامه سیاسی کوته‌فکرانه خود و همچنین توجیه و اعتباربخشی به اقدامات غیرقانونی و تهاجم نظامی‌شان علیه یمن به کار می‌برند.
 ایران و آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2024
گزارش و تحلیل
محور مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا چه بود؟
همچنین، جمهوری اسلامی ایران اشاره غیرموجه و ادعای غیرمستند علیه تهران در بیانیه قرائت شده توسط نماینده فرانسه در نشست فوق را رد می‌کند. تهران از پاریس به‌عنوان عضو دائمی شورا می‌خواهد تا مسئولانه‌تر عمل کرده، و از برچسب‌زنی و ایراد اتهامات سیاسی علیه سایر کشورهای مستقل بدون دلیل خودداری کن.
جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تجاوز نظامی مداوم و استفاده غیرقانونی از زور علیه یمن به دست به‌اصطلاح ائتلافی که توسط آمریکا رهبری می‌شود را محکوم می‌کند؛ تجاوزاتی که آشکارا حاکمیت و تمامیت ارضی یمن، قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت را نقض کرده و تهدیدی جدی برای صلح و ثبات منطقه به شمار می‌روند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала