ماکرون: فرانسه آغازگر تشدید تنش در اوکراین نخواهد بود

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز نگرانی فرانسه از بازداشت معترضین در ایران
ابراز نگرانی فرانسه از بازداشت معترضین در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2024
اشتراک
رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که پاریس، برلین و ورشو آغازگر تشدید تنش در اوکراین نیستند.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اطمینان داد که فرانسه و همچنین آلمان و لهستان قصد آغاز تشدید تنش در اوکراین را ندارند.
ماکرون در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان که از حساب رسمی کاخ الیزه در شبکه اجتماعی ایکس پخش شد، شرکت کرد. رهبر فرانسه "عزم روشن و ثابت" سه کشور نامبرده را برای جلوگیری از پیروزی روسیه در مناقشه اوکراین اعلام کرد و ادامه داد: هر کاری که لازم است، تا زمانی که لازم است انجام می دهد.
وی افزود: ما تا زمانی که لازم باشد به حمایت از اوکراین و مردم آن ادامه خواهیم داد، و همانطور که از روز اول انجام داده‌ایم، هرگز ابتکار عمل را به عنوان تشدید تنش نگیرید.
سربازان فرانسوی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2024
وزیر خارجه فرانسه: فرانسوی ها برای اوکراین نخواهند مرد
پس از کنفرانس حمایت از اوکراین در پاریس در پایان فوریه، ماکرون گفت که اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای حملات عمیق"، (تامین موشک‌های میان‌برد و دوربرد اوکراین) موافقت کرده است. وی همچنین گفت که فرانسه برای جلوگیری از "پیروزی روسیه در این جنگ" هر کاری انجام خواهد داد.
به گفته وی، رهبران کشورهای غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کرده اند، هنوز اجماع حاصل نشده است، "اما هیچ چیز را نمی توان رد کرد." ماکرون در اوایل ماه مارس در دیدار با رهبران مخالفان بار دیگر تاکید کرد که فرانسه "هیچ محدودیت و خط قرمزی" در مورد کمک به اوکراین ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала