وزیر خارجه فرانسه: فرانسوی ها برای اوکراین نخواهند مرد

© AFP 2023 / Francois Nascimbeniسربازان فرانسوی
سربازان فرانسوی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2024
اشتراک
استفان سژورنت، وزیر امور خارجه فرانسه در برنامه شبکه رادیویی فرانس اینتر اعلام کرد واحدهای رزمی ارتش فرانسه در اوکراین ظاهر نخواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه فرانسه گفت: "فرانسوی‌ها برای اوکراین نخواهند مرد. ما نیروهای مسلح را برای انجام عملیات‌های رزمی نخواهیم فرستاد ، زیرا چارچوب هایی تعیین برای جلوگیری از پیروزی روسیه بدون جنگ با روسیه شده است . و در این چارچوب ها ، هیچ چیز به عنوان منتفی نیست و رئیس‌جمهور در اینباره صحبت کرده است".
دوشنبه گذشته، نشستی با حضور حدود ده رهبر اروپایی در پاریس در مورد موضوع حمایت از رژیم کی یف برگزار شد. پس از پایان آن، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که شرکت کنندگان در مورد موضوع اعزام پرسنل نظامی به اوکراین بحث کردند، اما به اجماع نرسیدند. وی افزود که فرانسه برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ دست به هر کاری خواهد زد.
مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.02.2024
در فرانسه پس از بیانیه ماکرون درباره روسیه خواستار استیضاح وی شدند
روز بعد، مقامات بسیاری از کشورهای اروپایی اعلام کردند که هیچ صحبتی در مورد اعزام نیروهای نظامی به اوکراین وجود ندارد.
نشریه پولیتیکو نوشت، بیانیه ماکرون قرار بود هشداری برای کرملین باشد، اما در واقع تمام "شکاف‌ها و تفرقه ها در غرب" را نشان داد و ترس و وحشت را به نمایش گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفت که کرملین به سخنان مکرون در مورد بحث اعزام ارتش به اوکراین توجه کرده است. وی تاکید کرد که چنین تحولی درگیری نظامی مستقیم بین ناتو و روسیه را اجتناب ناپذیر خواهد ساخت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала