در کی یف به احتمال تلفات بزرگ ارضی برای اوکراین تا تابستان بدون کمک آمریکا اذعان دارند

© iStock.com / joytکی یف
کی یف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2024
اشتراک
در کی یف معتقدند اگر اوکراین کمک جدیدی از ایالات متحده دریافت نکند، احتمال از دست دادن اراضی قابل توجهی تا تابستان زیاد است و اعتراف می کنند که اوضاع در جبهه بد بوده و روحیه ارتش اوکراین ضعیف است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست روز جمعه با استناد به بیانیه مشاور ارشد ولادیمیر زلنسکی که نامش در مقاله ذکر نشده است، در اینباره نوشته است.
این نشریه می نویسد: "مشاور ارشد زلنسکی موافق است که در عدم دریافت کمک های جدید آمریکا، احتمال زیادی وجود دارد که نیروهای مسلح روسیه سرزمین های قابل توجهی را تا تابستان اشغال کنند.
وی همچنین اعتراف کرد که اوضاع در خط مقدم بسیار بد است و روحیه سربازان نیروهای مسلح اوکراین ضعیف است.
این روزنامه به نقل از این مشاور اوکراینی می‌گوید: "مردم نمی‌دانند که اکنون اوضاع در جبهه چقدر بد است. روحیه ضعیف است، تحرک ضعیف است. جوانان می‌ترسند که به دلیل کمبود سلاح برای مرگ بسیج شوند."
پارلمان آلمان به پیش نویس قطعنامه در مورد تحویل موشک های تاروس به اوکراین رای مخالف داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2024
پارلمان آلمان به پیش نویس قطعنامه در مورد تحویل موشک های تاروس به اوکراین رای مخالف داد
ویلیام برنز، رئیس سیا، قبلاً اعلام کرده بود که امتناع ایالات متحده از ارائه کمک های نظامی بیشتر، خطر خسارات ارضی قابل توجهی برای اوکراین در سال جاری را به همراه خواهد داشت. وی در عین حال خاطرنشان کرد که کمک های جدید ایالات متحده، در صورت تایید کنگره، فرصتی برای اوکراین برای حمله تهاجمی و نافذ به کریمه فراهم می کند.
کاخ سفید از اعضای کنگره آمریکا می‌خواهد تا لایحه‌ای را که پس از تصویب این طرح توسط اکثریت دموکرات‌ در سنا، بیش از 60 میلیارد دلار به کیف اختصاص می‌دهد، فوراً تصویب کنند. مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که نمی توان این مجلس را مجبور به پذیرش لایحه کمک به کی یف کرد.
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین مانع حل و فصل این درگیری بوده و کشورهای ناتو را مستقیماً به این درگیری می کشاند و به منزله بازی با آتش است. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح بلکه با از جمله با آموزش پرسنل در انگلیس، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری شرکت دارند. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала