پارلمان آلمان به پیش نویس قطعنامه در مورد تحویل موشک های تاروس به اوکراین رای مخالف داد

© AP Photo / South Korea Defense Ministryپارلمان آلمان به پیش نویس قطعنامه در مورد تحویل موشک های تاروس به اوکراین رای مخالف داد
پارلمان آلمان به پیش نویس قطعنامه در مورد تحویل موشک های تاروس به اوکراین رای مخالف داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2024
اشتراک
مجلس نمایندگان پارلمان آلمان به پیش نویس قطعنامه ای رای منفی داد که از دولت آلمان خواسته بود تا تحویل موشک های کروز تاروس به اوکراین را آغاز کند.
به گزارش اسپوتنیک، در رای گیری پارلمان آلمان که 690 نماینده در آن شرکت کردند، آرا موافق یا مخالف به توصیه کمیته سیاست خارجی پارلمان آلمان مبنی بر عدم پذیرش پیش نویس قطعنامه اپوزیسیون داده شد.
رئیس پارلمان آلمان گفت: "495 رای موافق، 190 رای مخالف و 5 رای ممتنع دادند."
این رای گیری در وب سایت پارلمان آلمان پخش شد و پس از مناظره هایی انجام شد که طی آن اکثریت فراکسیون ها علیه پیش نویس قطعنامه صحبت کردند.
پرتاب موشک های کروز دوربرد تاروس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2024
آلمان: موشک تاروس درگیری در اوکراین را حل نمی کند
هفته گذشته، بلوک اتحادیه های دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی (CDU/CSU) اعلام کرد که پس از شکست قبلی خود در ماه فوریه مجدداً پیش نویس قطعنامه ای را به رای گیری در پارلمان آلمان ارائه خواهد کرد که در آن از دولت آلمان می خواهد موشک های تاروس را به اوکراین تحویل دهد.
در اوایل ماه فوریه نیز پارلمان آلمان با اکثریت آرا به پیش نویس قطعنامه جناح مخالف CDU/CSU رای منفی داد که مستقیماً از دولت آلمان خواسته بود ارسال موشک های کروز تاروس به اوکراین را آغاز کند.
در عوض، پیش‌نویس سند دومی به تصویب رسید که توسط جناح‌های ائتلاف حاکم - سوسیال دموکرات‌های صدراعظم اولاف شولز (SPD)، لیبرال‌های آزاد (FDP) و سبزها ارائه شد. در آن، اعضای ائتلاف از کابینه وزیران می‌خواهند که تحویل سیستم‌های تسلیحاتی دوربرد به اوکراین را برای نابودی اهداف استراتژیک در پشت جبهه روسیه آغاز کند اما موشک های کروز توروس در پیش نویس سند ذکر نشده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала