عملیات بدون مجوز ترکیه در مرزهایش

© Fotolia / Nemetz83پرچم ترکیه
پرچم ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2024
اشتراک
ترکیه اعلام کرد که برای فعالیتهای نظامی در نزدیکی مرزهای خود نیازی به اجازه ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، یاشار گولر، وزیر دفاع ملی ترکیه گفت که ترکیه برای انجام عملیات ضد تروریستی در نزدیکی مرزهای خود اجازه نخواهد گرفت و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
روزنامه حریت پیشتر گزارش داده بود که قرار است نیروهای مسلح ترکیه عملیات نظامی گسترده زمینی در شمال عراق علیه شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) انجام دهند که در این کشور ممنوع اعلام شده است. در رابطه با انجام این عملیات با دولت بغداد توافق حاصل شده است.
گولر در مورد واکنش احتمالی آمریکا و روسیه به عملیات فرامرزی ترکیه در مقیاس بزرگ گفت: «وقتی پای امنیت کشورمان به میان می‌آید، ما از کسی چیزی نمی‌خواهیم و آنچه لازم است را انجام می‌دهیم. هیچ کس نباید فراموش کند که جمهوری ترکیه یک کشور بزرگ است. ما از دستورات کسی اطاعت نکردیم و نخواهیم کرد».
نیروهای مسلح ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2024
ارتش ترکیه قصد دارد عملیات زمینی بزرگی را در عراق اجرا کند
نیروهای مسلح ترکیه به طور منظم عملیات هوایی و هدفمند را علیه شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) که در این کشور ممنوع شده است، انجام می‌دهند. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پیشتر گفته بود که آنکارا انتظار دارد "مسئله امنیت مرزی" با عراق را در تابستان حل کند. به گفته وی، طرف ترکیه همچنین به دنبال ایجاد یک کریدور امنیتی در عمق 30 تا 40 کیلومتری در سوریه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала