ارتش ترکیه قصد دارد عملیات زمینی بزرگی را در عراق اجرا کند

© AP Photo / Mursel Cobanنیروهای مسلح ترکیه
نیروهای مسلح ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2024
اشتراک
نیروهای مسلح ترکیه در حال برنامه ریزی برای انجام عملیات نظامی گسترده زمینی در شمال عراق علیه شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ ک ک) ، حزب ممنوعه در این کشور هستند.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را روزنامه حریت منتشر کرده است.
عبدالقادر سلوی، مقاله نویس روزنامه حریت که فرد نزدیک به محافل دولتی محسوب می شود، نوشت: "اول از همه، یک عملیات گسترده زمینی در منطقه ای که عملیات قبلی موسوم به "چنگال ـ قفل" اجرا شد، انجام می شود. قبل از این عملیات، توافقی با حکومت مرکزی عراق و حکومت تحت کنترل خانواده بارزانی در شهر اربیل انجام شد".
به نوشته این نشریه، آنکارا انتظار دارد تمام 378 کیلومتر مرز خود با عراق را در مقابل تروریست ها "ببندد".
Турецкий истребитель пятого поколения KAAN - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2024
نخستین پرواز جنگنده نسل پنجم ترکیه انجام شد
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پیشتر گفته بود که این کشور قصد دارد در تابستان "مسأله امنیت مرزی" با عراق را حل و فصل کند. به گفته وی، طرف ترکیه همچنین به دنبال ایجاد یک کریدور امنیتی در عمق 30 تا 40 کیلومتری سوریه است.
درگیری مسلحانه با حزب کارگران کردستان (پ‌.ک‌.ک) از سال 1984 در ترکیه آغاز شد و در سال 2015 از سر گرفته شد. در شمال عراق پایگاه‌های پ‌.ک‌.ک وجود دارد که آنکارا علیه آن‌ها عملیات هوایی و زمینی انجام می‌دهد. حضور نیروهای ترکیه در اردوگاه زلیکان در شمال شرق موصل به محل مناقشه بین بغداد و آنکارا تبدیل شده است که استقرار آن را برای مبارزه با پ.ک.ک ضروری می داند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала