- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

پدافند هوایی روسیه یک جنگنده اوکراینی را سرنگون کرد

© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر Гуманитарное разминирование Авдеевки отдельной инженерной бригадой ЦВО
Гуманитарное разминирование Авдеевки отдельной инженерной бригадой ЦВО - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور یک فروند میگ - 29 اوکراینی را در منطقه کراسنوآرمیسک سرنگون کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه یک جنگنده میگ-29 اوکراینی را در منطقه کراسنوآرمیسک در جمهوری خلق دونتسک سرنگون کردند.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: در طی یک شبانه روز، سه پرتابگر راکت چندگانه هیمارس ساخت آمریکا و یک بمب هوایی هدایت شونده هامر ساخت فرانسه رهگیری شدند.
همچنین طی 24 ساعت گذشته، نیروهای پدافند هوایی روسیه 197 پهپاد نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق جدید روسیه و در استان خارکف سرنگون کردند.
به گزارش وزارت دفاع روسیه، در طی یک شبانه روز، نیروهای مسلح روسیه، با انجام عملیات رزمی فعال، مواضع بهتری را در امتداد خط مقدم در جهت دونتسک تصرف کردند؛ در جهت آودیوکا، در نتیجه اقدامات هماهنگ، خطوط و مواضع بهتری را اشغال کردند. علاوه بر این، در جهت جنوب دونتسک، در نتیجه اقدامات فعال، یگان های روسیه موقعیت تاکتیکی خود را بهبود بخشیدند.
تصاویری از پرتاب موشک پیشرفته «اسکندر» در رزمایش + فیلم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
انهدام مجموعه اس-300 اوکراینی توسط موشک اسکندر روسیه + ویدئو
دشمن 975 پرسنل نظامی را در جهات مختلف از دست داد، همچنین یک تانک، سه سامانه توپخانه ام- 777 ساخت ایالات متحده، یک پرتابگر خودکششی ومپایر RM-70 ساخت جمهوری چک، یک سامانه خودکششی سزار ساخت فرانسه، یک نفربر زرهی استرایکر ساخت آمریکا و یک سامانه موشکی اس-300 و همچنین میگ-29 را از دست داد.
در مجموع، از آغاز عملیات ویژه، 577 هواپیمای نظامی اوکراین، 267 بالگرد، 14855 پهپاد، 484 سامانه پدافند هوایی، 15409 تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، 1235 پرتابگر راکت چندگانه، 8332 توپ و خمپاره، و همچنین 19549 دستگاه خودروی ویژه نظامی منهدم شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала