رئیس جمهور صربستان: غرب به سوی نظامی شدن پیش می رود

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Сербии Александр Вучич на встрече с президентом России Владимиром Путиным
Президент Сербии Александр Вучич на встрече с президентом России Владимиром Путиным - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2024
اشتراک
رئیس جمهور صربستان گفت که غرب به سوی نظامی شدن کامل پیش می رود زیرا نمی تواند روسیه را شکست دهد.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان گفت که غرب به سوی نظامی‌ شدن کامل پیش می رود و خرید تسلیحات را پنج برابر می‌کند، زیرا نمی‌تواند به راحتی فدراسیون روسیه را در اوکراین شکست دهد.
رئیس دولت صربستان روز شنبه به همراه وزیر دفاع میلوش ووچویچ، فرماندهی ارتش و رهبری صنایع دفاعی از موسسه فنی نظامی در حومه بلگراد بازدید کرد و در آنجا از پیشرفت‌های جدید، به ویژه وراباتس و اوسیتسا، اوباد، سینکا بازدید کرد. وی به طور خاص بر پهپادهای کامیکازه کوماراتس تمرکز کرد و خواستار تسریع کار در تولید شد که تا پایان سال نیروهای مسلح 5 هزار فروند از این پهپاد را به کار گیرند.
Президент Сербии Александр Вучич - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2024
رئیس جمهور صربستان: فشار غرب بر بلگراد برای تحریم ها علیه روسیه در حال افزایش است
به گفته ووچیچ، در جهان برای خرید تسلیحات عجله ای وجود دارد و "هر چیزی که صنعت دفاعی صربستان در 30 تا 40 سال آینده تولید کند، ممکن است در یک روز فروخته شود."
رئیس جمهور صربستان به حاضران گفت: از یک سال پیش شروع شد، اما اکنون دیوانه وار است. همه آنها فکر می کردند که (رئیس جمهور روسیه) پوتین به راحتی شکست خواهد خورد، اما از آنجایی که می بینند او به راحتی شکست نمی خورد، به سمت نظامی شدن کامل می روند. وی همچنین به افزایش تولید مهمات با کالیبر 122 و 125 میلی متری اشاره کرد.
پیشتر، وی از سرمایه گذاری 300 میلیون یورویی بلگراد در صنایع دفاعی صربستان صحبت کرده بود. در فوریه سال گذشته، رئیس دولت اعلام کرد که صربستان اولین دسته از پهپادهای کامیکازه را از امارات خریداری خواهد کرد و سپس تولید خود را ایجاد خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала