رئیس جمهور صربستان: فشار غرب بر بلگراد برای تحریم ها علیه روسیه در حال افزایش است

© Darko VojinovicПрезидент Сербии Александр Вучич
Президент Сербии Александр Вучич - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2024
اشتراک
رئیس جمهور صربستان گفت که با موفقیت های روسیه در منطقه ویژه عملیات نظامی، فشار بر صربستان در حال افزایش است.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان گفت که غرب می بیند که ابتکار عمل در درگیری در اوکراین متعلق به فدراسیون روسیه است، بنابراین فشار بر صربستان برای اعمال تحریم ها علیه روسیه و به رسمیت شناختن استقلال کوزوو خودخوانده، علیه همکاری با جمهوری خلق چین و حمایت بلگراد از جمهوری بوسنی و هرزگوین صربستان را افزایش می دهد.
رئیس جمهور صربستان روز شنبه در خطاب به شهروندان گفت که هیچ فشاری بر مقامات آلبانیایی کوزوو در پریشتینا وجود ندارد.
وی ادامه داد: واقعیت این است که اوضاع در اوکراین آنطور که بسیاری در غرب فکر می کردند به راحتی و به سادگی به نفع آنها علیه فدراسیون روسیه پیش نمی رود و برعکس، اوضاع تغییر کرده است و روس ها ابتکار عمل را در دست دارند. این چه ارتباطی با کوزوو دارد؟ چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​البته که ما نمی خواهیم، ​​اما خطری وجود دارد، و این قبلاً اتفاق افتاده است، اگر من به جای پوتین بودم، به نفع منافع برای محافظت از کشورم، همیشه می توانم به سابقه کوزوو اشاره کنم، همانطور که قبلا چندین بار انجام داده اند. اگر می توانستید کوزوو را داشته باشید، آنها به غربی ها می گویند، پس ما می توانیم با برگزاری رفراندوم و هر چیز دیگر، برخی مناطق دیگر و حتی مناطق بسیار تمیزتر داشته باشیم. از آنجایی که غرب این را می داند، باید هر چه زودتر موضوع کوزوو را ببندد و فشار بر صربستان افزایش می یابد.
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2023
واکنش مسکو به وخامت اوضاع پیرامون کوزوو
وی بر روی تابلوی الکترونیکی در محل اقامت خود، اهداف اصلی فشار غرب بر بلگراد را نوشت: به رسمیت شناختن واقعی یا قانونی استقلال کوزوو، و همچنین کنار گذاشتن حمایت از جمهوری بوسنی و هرزگوین صربستان، اعمال تحریم ها علیه فدراسیون روسیه، فعالیت های هماهنگ علیه منافع اقتصادی جمهوری خلق چین.
به گفته وی، این موضوع حمایت غرب از مخالفان صربستان در انتخابات گذشته و پس از آن و نیز کمپین منفی و حملات تعدادی از رسانه ها و سازمان های غیردولتی به مقامات صربستان را توضیح می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала