وزارت دفاع انگلیس با بزرگترین کمبود بودجه مواجه است

© AFP 2023 / Elvis Barukcicسربازان انگلیسی
سربازان انگلیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2024
اشتراک
کمیته کنترل مخارج بودجه پارلمان انگلیس اطلاع داد که وزارت دفاع انگلیس با بیشترین کسری بودجه برای خرید و نگهداری تجهیزات نظامی از سال 2012 مواجه است.
به گزارش اسپوتنیک، در سند منتشره آمده است: "وزارت دفاع برای برنامه جاری (خرید و نگهداری تجهیزات نظامی) برای ده سال آینده مبلغ 288.6 میلیارد پوند بودجه اختصاص داده است. <...> اما هزینه های پیش بینی شدهبه میزان 65.7 میلیارد افزایش یافته و به 305.5 میلیارد پوند رسیده که در رابطه با آن کسری بودجه به مبلغ 16.9 میلیارد پوند ایجاد شده است.
به گفته این کمیته، وزارت دفاع انگلیس از سال 2012 هر سال یک برنامه تخصیص بودجه برای خرید و نگهداری تجهیزات نظامی منتشر کرده است.
در این سند خاطرنشان می شود که این بزرگترین کسری بودجه در مقایسه با هر یک از طرح های ارائه شده قبلی برای تهیه و نگهداری اموال وزارت دفاع انگلیس از سال 2012 است.
عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.02.2024
دمکراسی در ایران و انگلیس
با این حال، کسری بودجه واقعی ممکن است حتی بیشتر از این باشد، زیرا در هنگام تنظیم گزارش، برخی از بخش‌های نیروهای مسلح انگلیس هزینه‌هایی را که دولت از آنها برای اجرای برنامه‌هایش مقرر انتظار دارد، اعلام نکرده اند بلکه فقط هزینه‌هایی را اعلام کرده اند که "آنها می‌توانند از عهده تامین آنها برآیند". بنا بر این گزارش، ارتش این کشور ممکن است به حدود 12 میلیارد پوند بیشتر نیاز داشته باشد.
نویسندگان این سند تاکید کردند که مشکل توزیع بودجه در وزارت دفاع انگلیس بیش از یک سال است که وجود دارد و بسیاری از برنامه‌های تدارکات نظامی "به تعویق می‌افتند یا منجر به افزایش مخارج بودجه می‌شوند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала