دمکراسی در ایران و انگلیس

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران
عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.02.2024
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران: در منطقه یکی از قوی‌ترین دمکراسی‌ها در ایران است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با کانال چهار انگلیس متذکر شد که دموکراسی و حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران به مراتب قوی‌تر از دموکراسی و حقوق بشر در انگلیس است.
وی در ادامه افزود: «اگر یک رفراندوم به طور هم زمان در ایران و انگلیس برگزار شود و موضوع آن، حمایت مردم از نظام باشد، تردید نکنید که در این رفراندوم انگلیس بازنده خواهد بود».
مجری کانال چهار انگلیس به بهانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، این ادعا را مطرح کرد که ۷۵ درصد مردم به حاکمیت بی اعتماد هستند. وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ گفت: «اولا این ۷۵ درصد را از کجا آورده‌اید که چنین ادعایی را مطرح می‌کنید. در ثانی ما از زمان پیروزی انقلاب در ایران تاکنون هر سال حداقل یک انتخابات آزاد با مشارکت همه مردم ایران داشتیم. نکته سوم اینکه ما در ایران مردم را به مشارکت تشویق می‌کنیم اما سیاست‌های تنبیهی برای عدم مشارکت اعمال نمی‌کنیم، این درحالی است که در بسیاری از کشورهای غربی اگر فردی در انتخابات شرکت نکند محرومیت‌های اجتماعی موقتی را برای او در نظر می‌گیرند و یا حتی باید جریمه مالی پرداخت کند».
طرح لندن برای جنگ سیاسی علیه دشمنان اقتدارگرا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2024
وزیر دفاع انگلیس: ایران از نفوذ خود برای کاهش تنش‌ در منطقه استفاده کند
امیرعبداللهیان در همین حال تاکید کرد: «اتفاقا ما مشارکت سطح بالایی در انتخابات داریم. در منطقه یکی از قوی‌ترین دمکراسی‌ها در ایران است. اما اغتشاشاتی که از آن صحبت کردید من در سخنرانی (شورای حقوق بشر سازمان ملل)‌ اشاره کردم، گفتم خانم‌ها و آقایان به یاد دارید چند ماه پیش به خاطر فوت غم‌انگیز یک دختر عزیز ایرانی هیاهوهایی در شورای حقوق بشر انجام شد و کمیته حقیقت یاب تشکیل دادید، چرا با گذشت پنج ماه از نسل کشی و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در غزه، با بمب‌های کشورهای غربی، با بمب‌هایی که آمریکا و انگلیس و برخی از کشورهای غربی در اختیار اسرائیل می‌گذارند، هیچ کس در شورای حقوق بشر فکری برای تشکیل کمیته حقیقت یاب نمی‌کند؟»
وی تصریح کرد: «این همان حقوق بشر و دمکراسی با استاندارد دوگانه‌ای است که ما از غرب می‌بینیم».
وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه "دمکراسی و حقوق بشر در ایران، ریشه در اعتقادات و تمدن چند هزار ساله ایرانی دارد" افزود: «بدون تردید به شما می‌گویم که دمکراسی و حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران به مراتب قوی‌تر از دمکراسی و حقوق بشر در انگلیس است. اگر باور ندارید، هم در این مورد و هم در مورد مشارکت قوی مردم ایران در انتخابات (مجلس شورای اسلامی) و تعیین سرنوشت خود، از شما دعوت می‌کنیم روز جمعه به ایران بیایید و از نزدیک شاهد باشید».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала