گزارش و تحلیل

فایل صوتی لو رفته ارتش آلمان بیانگر جنگ هیبریدی علیه روسیه

© AP Photo / Diether Endlicherآلمان برای جا دادن تعداد بی سابقه آوارگان در کشور خود به کمک ارتش متوسل شده
آلمان برای جا دادن تعداد بی سابقه  آوارگان در کشور خود به کمک ارتش متوسل شده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2024
اشتراک
افشای این فایل بیانگر اشرافیت اطلاعاتی روسیه به مهمترین جلسات فوق سری فرماندهان ناتو است و از نظر حقوقی زین پس مسئولیت هر نوع حمله به پل کریمه به طور مستقیم بر عهده آلمان است.
به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه، مارگاریتا سیمونیان، سردبیر گروه رسانه ای "روسیا سیوودنیا" و شبکه تلویزیونی "راشا تودی" (RT)، در شبکه اجتماعی VKontakte متن کامل گفتگو بین افسران آلمانی را در مورد "چگونگی بمباران پل کریمه " را منتشر کرد. در این گفتگو که 19 فوریه انجام شده، رئیس بخش عملیات و رزمایش های فرماندهی نیروی هوایی ارتش آلمان، فرانک گریف، بازرس نیروی هوایی اینگو گرهارتز و کارکنان مرکز عملیات هوایی فرماندهی فضایی ارتش المان ، فنسک و فراشتدته حضور داشتند.
آنچه از این فایل صوتی روشن شده، گفتگوکنندگان پیشنهاد می کنند که کل عملیات را به چند مرحله تقسیم کرده و در برنامه ریزی نیز از انگلیس کمک بگیرند. در این گفتگو یکی از افسران می گوید در صورت استفاده از جنگنده فرانسوی رافال می توان از موشک های تاروس برای حمله استفاده کرد. علاوه بر این، در طول این گفتگو، افسران ارتش آلمان سعی دارند راهی برای حمله به پل کریمه بیابند که آلمان را به طرف مستقیم درگیری تبدیل نکند و آموزش اوکراینی ها به عنوان یکی از گزینه ها پیشنهاد می شود.
برلین، پایتخت آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2024
شوکه شدن آلمانی ها از مکالمات افشا شده بین افسران ارتش آلمان در مورد حمله به پل کریمه
روح الله مدبر در خصوص این فایل منتشر شده به اسپوتنیک گفت: فایل صوتی افشا شده از چند بعد ضروری و حائز اهمیت است. بعد نخست حکایت از سیاست تاریخی خصمانه آلمان علیه روسیه دارد. اگر بررسی شود در بین برخی از نظامیان آلمانی هنوز نگاه فاشیستی وجود دارد و خاطره شکست از ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی هنوز آنها را آزار می دهد، بنابراین اینطور گمان می‌کنند که می‌توانند در جنگ نیابتی هیبریدی که در اوکراین علیه روسیه به راه انداخته اند، به انتقام گیری شکست ارتش فاشیستی آلمان نازی بپردازند. برای همین هم هست که امروز فاشیسم و نئونازیسم جدیدی که در اوکراین ایجاد شده درحال نبرد با روسیه هستند.
این یک حقیقت غیر قابل کتمان است که گردانهای آزوف در اوکراين مصداق بارز نئونازیسم تحت حمایت غرب هستند و همان پرچم آلمان نازی را در سنگرهای خود دارند . لذا این نکته بسیار حائز اهمیت است که پشتیبانی آلمان از نئونازی های آزوف و زلنسکی یکی از دلایلش همین مسئله خاطره شکست تاریخی آنها از شوروی است.
مدبر در ادامه افزود: یکی از نکات فوق العاده مهم دیگر بحث جنگ هیبریدی است. جنگ هیبریدی یا همان جنگ ترکیبی سالهاست که می بینیم یک جبهه منسجمی علیه روسیه در ابعاد مختلف ایجاد کرده است. یک بعد جنگ فرهنگی و تبلیغاتی بود که با حمله به نمادهای روسی، فرهنگ و زبان روسی و یادمان های روسی خصوصا در اروپای شرقی که باقیمانده از جنگ بزرگ میهنی بود، این تلاش ضد روسی را انجام داد که اوج آن در لتونی و لیتوانی و اوکراین بود. در این جنگ فرهنگی به تمام سنت‌های روسی حمله شد و آقای پوتین نیز به دفعات به آن اشاره کرد، اما سنت‌های فرهنگی هرگز تحت تاثیر این حملات قرار نگرفت.وی در ادامه افزود، در بعد دوم بحث امنیتی و اطلاعاتی است که شاهد این جنگ ترکیبی هستیم، انسجام نیروهای امنیتی و اطلاعاتی یک بعد آن در رسانه است، زیرا خبر فیک و دروغ یک اقدام امنیتی است که توسط نیروهای امنیتی اداره می‌شود و اخبار فیک ضد روسی حاصل اتاق فکر سازمان‌های اطلاعاتی مثل ام آی 6 و سازمان اطلاعاتی آمریکا سیا است. در این حوزه هم تمام تلاش خود را کرده اند اگرچه به موفقیت دست پیدا نکردند.
بعد دیگر مباحث امنیتی اطلاعاتی، نظامی است، درحالی‌که تمام کشورهای عضو ناتو به پشتیبانی اوکراین درآمده و دربرابر روسیه ایستاده اند اما روسیه به تنهایی توانسته این صف را منهدم نماید. با وجود تمام تکذیب هایی که اروپا کرده است اما هر از چندگاهی چه در بحث تحویل تسلیحات و چه در بحث حمایت و پشتیبانی تسلیحاتی و لجستیکی و همچنین حضور مستشاران نظامی و پیشنهادات فرماندهی نقشه های عملیاتی ناتو و غرب علیه روسیه و ارائه امار اطلاعات لحظه ای اسنادی منتشر می‌شود.
مدبر در پایان افزود: مسئله فایل صوتی افشا شده درخصوص حمله و پشتیبانی برای حمله به پل کریمه و ارائه تسلیحات توسط آلمان و طرح ریزی این نقشه نشان دهنده یکی از ابعاد جنگ هیبریدی است که غرب علیه روسیه انجام می‌دهد. اگرچه اکنون با ورود به سومین سال مناقشه اوکراین و روسیه شاهد شکست جبهه غرب هستیم. در بعد بعدی جنگ ترکیبی حوزه اقتصاد است که با با وجود بیش از 18 000 تحریم روسیه توانست با قدرت تحریم های غرب را بشکند همانطور که آقای پوتین روز گذشته در مجمع فدرال اشاره کرد سیاست اقتصادی روسیه مقاوم در برابر تحریم و تکمیل کننده اقتصاد جهان در نظم جدید و عدالت جهانی است. در نهایت آنچه حائز اهمیت است علاوه بر اینکه افشای این فایل بیانگر اشرافیت اطلاعاتی روسیه به مهمترین جلسات به کلی سری فرماندهان ناتو است از نظر حقوقی از این تاریخ به بعد مسئولیت هر نوع حمله به پل کریمه راسا و مستقیما بر عهده آلمان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала