چرا لهستان برای بدترین سناریوی نظامی آماده می شود؟

© AP Photo / Alik Kepliczارتش لهستان
ارتش لهستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2024
اشتراک
لهستان تهدیدات نظامی در نقاط مختلف جهان را جدی می گیرد و حملات روسیه را بعید نمی داند.
به گزارش اسپوتنیکف ولادیسلاو کوسینیاک کامیش، وزیر دفاع لهستان در مصاحبه با «سوپر اکسپرس» اظهار داشت که لهستان تهدیدات نظامی در نقاط مختلف جهان را جدی می گیرد و حملات روسیه را بعید نمی داند.
وی در پاسخ به سوالی درباره آمادگی بالقوه روسیه برای حمله به لهستان، گفت: «من همه سناریوها را جدی می‌گیرم و بدترین سناریوها را جدی‌تر می‌گیرم. اینها حرف های بیهوده نیست».
وزیر دفاع لهستان در ادامه افزود: «وضعیت در سراسر جهان بسیار جدی است. منظور ما فقط اوکراین نیست، بلکه منطقه دریای سیاه و اقیانوس آرام نیز هست. ما باید برای هر سناریویی آماده باشیم. به همین دلیل است که ما دست به بررسی می زنیم، نتیجه گیری می کنیم و کمبود سلاح را جبران می کنیم».
همانطور که وزیر دفاع لهستان خاطرنشان کرد، در آخرین سفر خود به بروکسل اعلام کردم که در سال 2024-2025 واحدهای لهستانی آماده پیوستن به ایجاد نیروی واکنش سریع اتحادیه اروپا خواهند بود.
کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نیروهای روسیه می توانند به مرز لهستان برسند
گفتنی است، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه چندی پیش گفت که لهستان به ابزار اصلی سیاست ضد روسی ایالات متحده تبدیل شده و قصد خود را برای ایجاد قوی ترین ارتش در اروپا اعلام می کند، زیرا ورشو شروع به خرید تسلیحات در مقیاس بزرگ از ایالات متحده، بریتانیا و کره جنوبی کرده است.
علاوه بر این، برنامه‌هایی برای ایجاد به‌اصطلاح تشکیلات لهستانی-اوکراینی وجود دارد که ظاهراً امنیت غرب اوکراین را تضمین می‌کند، اما در واقع برای اشغال این مناطق از اوکراین برنامه ریزی شده است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در نشست با اعضای دائم شورای امنیت روسیه در پایان ماه ژوئیه گفت که لهستان انتظار دارد نوعی ائتلاف "زیر چتر ناتو" تشکیل داده و به طور مستقیم در درگیری در اوکراین مداخله کند. پوتین سپس به سرویس های اطلاعاتی روسیه دستور داد تا از نزدیک برنامه های لهستان برای غرب اوکراین را زیر نظر بگیرند.
پیش از این، ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان گفته بود که هزینه های نظامی لهستان در سال 2023 به چهار درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید. رئیس دولت تصریح کرد: قبلاً این رقم در سطح سه درصد برنامه ریزی شده بود، اما درگیری در اوکراین دلیلی شد تا ورشو سریعتر خود را مسلح کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала