- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نیروهای روسیه می توانند به مرز لهستان برسند

© iStock.com / Sergey Sokolnikovکرملین مسکو
کرملین مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.11.2023
اشتراک
ایالات متحده فاش کرد که نیروهای مسلح روسیه تا چه حد قادر به پیشروی هستند.
به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ داگلاس مک گرگور، مشاور سابق پنتاگون، در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که نیروهای روسیه قادر به رسیدن به مرز با لهستان هستند، اما این چیزی نیست که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به آن نیاز دارد.
با این حال، به گفته این کارشناس، چنین چشم اندازی در برنامه های ولادیمیر پوتین گنجانده نشده است.
مک گرگور گفت: " روس ها نمی خواهند بر غرب اوکراین حکومت کنند."
پیشتر اسکات ریتر، افسر اطلاعاتی سابق ارتش آمریکا گفته بود که پس از شکست نهایی نیروهای مسلح اوکراین، اوکراین ممکن است تا 50 درصد از خاک فعلی خود را از دست بدهد. به گفته این تحلیلگر، رژیم کی‌یف در آستانه "فروپاشی" است و همه این را می دانند.
خدمه سامانه موشکی پرتاب چندگانه گراد در منطقه عملیات ویژه نظامی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2023
کرملین: اوکراین باید درک کند که شکست روسیه در میدان جنگ غیرممکن است
روسیه بارها آمادگی خود را برای مذاکره اعلام کرده است، اما مقامات کی‌یف ممنوعیتی را در سطح قانونگذاری برای آن وضع کرده اند. کرملین همچنین خاطرنشان کرد که در حال حاضر هیچ زمینه ای برای انتقال وضعیت به یک جهت صلح آمیز وجود ندارد، در حالی که دستیابی به اهداف عملیات ویژه یک اولویت مطلق برای مسکو است. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روسیه هرگز گفتگو را رد نکرده است، اما طرف مقابل باید مستقیماً در مورد آمادگی خود برای آن صحبت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала