حماس از روسیه خواست در تبادل اسرا با اسرائیل به عنوان کشور ضامن عمل کند

© AFP 2023 / SAID KHATIBPalestinian militants of the Islamist movement Hamas' military wing Al-Qassam Brigades, attend the funeral of seven Palestinians, killed during an Israeli special forces operation in the Gaza Strip, on November 12, 2018, in Khan Younis
Palestinian militants of the Islamist movement Hamas' military wing Al-Qassam Brigades, attend the funeral of seven Palestinians, killed during an Israeli special forces operation in the Gaza Strip, on November 12, 2018, in Khan Younis - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2024
اشتراک
دفتر سیاسی حماس از فدراسیون روسیه خواست تا به عنوان یکی از ضامنان تبادل اسرا عمل کند.
باسم نعیم، عضو دفتر سیاسی حماس به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که جنبش فلسطینی حماس در پیشنهاد خود برای تبادل اسرا با اسرائیل، خواستار تضمین های منطقه ای و بین المللی شد و از روسیه خواست به عنوان یکی از کشورهای ضامن عمل کند.
وی گفت: زمانی که ما پیشنهادات خود را ارائه دادیم، برای اجرای (مبادله) ضمانت های منطقه ای و بین المللی خواستیم، صرف نظر از اینکه چه کسی آنها را ارائه می دهد، مهم این است که بگوییم (که وجود دارد)، قطر، مصر و سازمان ملل، و همچنین از روسیه خواستیم تا به عنوان ضامن اجرای (مبادله) عمل کند.
مناقشه در خاورمیانه
مناقشه فلسطین و اسرائیل با منافع ارضی طرفین مرتبط است و برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه باقی مانده است.
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، جنگنده های این سازمان به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
هشدار حمله هوایی در شمال اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2024
رسانه: آمریکا بخاطر ترس از تشدید درگیری به دنبال آتش بس میان اسرائیل و حماس است
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. بر اساس موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه منحصراً بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل که به منافع ارضی طرفین مربوط می شود، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط کشور اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала