رسانه: آمریکا بخاطر ترس از تشدید درگیری به دنبال آتش بس میان اسرائیل و حماس است

© AP Photo / Ohad Zwigenbergهشدار حمله هوایی در شمال اسرائیل
هشدار حمله هوایی در شمال اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2024
اشتراک
روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات ناشناس عنوان کرد، ایالات متحده به دلیل ترس از تشدید بیشتر درگیری، فشارها را بر اسرائیل و جنبش حماس افزایش داده و تلاش می کند طرفین را به انعقاد آتش بس تشویق کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نوشته واشنگتن پست، دولت آمریکا در هفته های اخیر به شدت نگران تشدید اوضاع در خاورمیانه شده است. واشنگتن پس از حملات جنبش انصارالله یمن (حوثی ها) در دریای سرخ و آتش تلافی جویانه ایالات متحده و متحدانش، اعمال فشار دیپلماتیک بر اسرائیل و حماس را آغاز کرد.
این روزنامه اشاره می کند که مقامات آمریکایی قصد دارند از شدت خصومت ها در منطقه بکاهند و بار دیگر بر تلاش های دیپلماتیک برای عادی سازی روابط اسرائیل و عربستان سعودی تمرکز کنند.
پیش از این، سی ان ان به نقل از یک منبع گزارش داد که گفته می شود اطلاعات مصر پیشنهاد اولیه برای آزادی گروگان ها را که در نشستی در پاریس در 28 ژانویه با سران سرویس های اطلاعاتی مصر، اسرائیل و ایالات متحده و نخست وزیر قطر به دست آمده بود، به حماس رسانده است. این کانال تلویزیونی خاطرنشان کرد که اگرچه مذاکره‌کنندگان در شرایط کلی به اجماع رسیده‌اند، توافق بر سر جزئیات خاص توافق به احتمال زیاد آسان نخواهد بود. طبق شرایط اولیه، مرحله اول بازگشت گروگان ها یک توقف شش هفته ای در انجام خصومت ها را فراهم می کند. در این صورت، هر غیرنظامی اسرائیلی که در اختیار جنبش حماس است با سه فلسطینی محبوس در زندان های اسرائیل مبادله می شود. این نسبت می‌تواند برای تبادل نیروهای ارتش اسرائیل افزایش یابد و پس از آتش‌بس شش هفته‌ای، توقف طولانی‌تری خواهد داشت.
به نوبه خود، اسکای نیوز عربی گزارش داد که توافق بین حماس و اسرائیل ممکن است شامل آتش بس در نوار غزه در ماه رمضان باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала