عراق روسیه را از آمادگی آمریکا برای خروج نیروهای نظامی خود مطلع کرد

© AP Photo / Todd Pitmanنیروهای مسلح آمریکا در عراق
نیروهای مسلح آمریکا در عراق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2024
اشتراک
الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه اعلام کرد عراق آمادگی آمریکا را برای خروج نیروهایش از این کشور به روسیه اعلام کرده است و حالا سوال اینجاست که روند خروج پرسنل نظامی چقدر طول می کشد و چگونه خواهد بود.
پیشتر ثابت العباسی وزیر دفاع عراق در بیانیه ای در رابطه با ایجاد کمیته ای بین عراق و آمریکا برای خروج نیروهای نظامی خارجی، گفته بود که نیروهای مسلح عراق کاملاً آماده هستند پس از خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش (ممنوع در فدراسیون روسیه) کنترل امنیت کشور خود را در دست بگیرند.
لاورنتیف گفت: "همکاران عراقی ما در این مورد به ما گفتند. آنها به ما اطلاع دادند که سفیر آمریکا در بغداد آمادگی طرف آمریکایی را برای چنین اقداماتی - برای تحقق خواسته طرف عراقی که با تصمیم پارلمان تایید شده - اعلام کرده است. من حتی به طور خاص از دوستان، عراقی‌مان پرسیدم آیا آمریکایی ها از انجام خواسته ها امتناع کردند یا خیر. آنها پاسخ دادند که ایالات متحده با این خواسته ها موافق است."
Вид на здание Пентагона, Вашингтон, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2024
پنتاگون از تغییر شکل حضور نظامی در عراق خبر داد
به گفته وی، طرف عراقی اطلاع داد که بغداد نیروهایی را دارد تا "تقریباً در سراسر خاک عراق" با نیروهای خود با استفاده از نیروهای امنیتی و واحدهای نیروهای مسلح نظم را حفظ کند. لاورنتیف خاطرنشان کرد: بنابراین آنها آماده هستند تا مسئولیت کامل حفظ نظم و تامین امنیت را بر عهده بگیرند و نیازی به حضور گروه نظامی ندارند.
وی افزود: اکنون سوال این است که روند خروج نیروهای نظامی آمریکایی چقدر طول می کشد و چگونه خواهد بود.
الکساندر لاورنتیف در پایان گفت: "این کار را می توان در عرض یک یا دو ماه انجام داد، همانطور که در افغانستان انجام شد، یا می توان آن را برای سال ها طول داد، و می توان آن را به گونه ای انجام داد که ظاهراً نیروهای نظامی عقب نشینی کنند و به جای آنها گروه شرکت های نظامی خصوصی وارد شوند و به نظر برسد هیچ نیروی نظامی وجود ندارد، اما حضور نظامی وجود خواهد داشت."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала