پنتاگون از تغییر شکل حضور نظامی در عراق خبر داد

© AP Photo / Carolyn KasterВид на здание Пентагона, Вашингтон, США
Вид на здание Пентагона, Вашингтон, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2024
اشتراک
لوید آستین گفت که مذاکرات برای جایگزینی حضور ائتلاف در عراق به زودی آغاز خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین، رئیس پنتاگون گفت که ایالات متحده مذاکرات برای جایگزینی حضور نظامی ائتلاف در عراق با همکاری دوجانبه را آغاز خواهد کرد.
وی گفت: ایالات متحده و دولت عراق جلسات کارگروه کمیسیون عالی نظامی را در روزهای آینده آغاز خواهند کرد. کمیسیون عالی نظامی انتقال به همکاری امنیتی دوجانبه پایدار را تضمین خواهد کرد.
بغداد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2024
واکنش عراق به حملات آمریکا به خاک این کشور
در عین حال، لوید آستین مشخص نکرد که آیا صحبت از خروج یا کاهش نیروهای آمریکایی در عراق است که تعداد آنها حدود 2.5 هزار نفر است.
به گفته وی، طرفین باید در مورد "موثرترین تحول" ائتلاف نظامی بین المللی که تحت رهبری واشنگتن برای مبارزه با گروهک "دولت اسلامی"* ایجاد شده است گفتگو کنند.
این ائتلاف 86 عضو دارد که برخی از آنها در عراق حضور نظامی دارند. ایالات متحده سوریه را نیز در حوزه مسئولیت خود قرار می دهد که به گفته برخی منابع، حدود 900 سرباز آمریکایی در آن حضور دارند.
از ابتدای تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل، پایگاه های آمریکا در عراق مورد حمله قرار گرفته اند. گروه های مسلح شیعه فعال در این کشور مسئولیت این حملات را بر عهده گرفتند. مقامات و سایر نیروهای سیاسی به طور فزاینده ای خواستار خروج نیروهای خارجی از قلمرو دولت عراق هستند.
گروهک "دولت اسلامی"* سازمان تروریستی است و فعالیت این گروه در روسیه ممنوع است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала