هشدار ترکیه به اسرائیل درباره عواقب فعالیت های جاسوسی در خاک آن کشور

© Flickr / tinou bao پرچم ترکیه
پرچم ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2024
اشتراک
اگر اسرائیلی ها مرتکب چنین اشتباهی بشوند، بدان معناست که اصلاً نه ترکیه و نه ترک ها را نمی‌شناسند.
به گزارش اسپوتنیک، فخرالدین آلتون، رئیس بخش ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه به اسرائیل درباره عواقب جدی فعالیت های جاسوسی در خاک این جمهوری هشدار داد.
وی در مورد عملیات سرویس های مخفی ترکیه که طی آن 34 نفر به ظن جاسوسی برای دولت یهود بازداشت شدند، گفت: "تل آویو باید بداند که برای این کار باید قیمت گزافی بپردازد.
اگر اسرائیلی ها مرتکب چنین اشتباهی بشوند، بدان معناست که اصلاً نه ترکیه و نه ترک ها را نمی‌شناسند. اگر آنها تصمیم به انجام این کار بگیرند، باید متوجه باشند که پرداخت هزینه گزافی در انتظار آنهاست".
آلتون به نقل از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که اینگونه تلاش ها جدی ترین عواقب را دربرخواهد داشت.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.11.2023
کارشناس: ترکیه قادر به بسیج کشورها برای منزوی کردن اسرائیل است
همانطور که در گزارش سازمان اطلاعات ترکیه آمده است:" سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل علاوه بر سازماندهی کار تاکتیکی، با عوامل دائمی که از چشم‌انداز خوبی برخوردارند و نمی‌توانند سوء ظن سازمان اطلاعات ترکیه را در خارج از کشور برانگیزند، جلساتی برگزار می‌کنند.
پول، وسایل ویژه و چمدان با محفظه های مخفی در اختیار آنها قرار می گیرد. گروهی از افسران اطلاعات دولتی یهود مأمور آموزش این ماموران هستند.
همچنین بر اساس گزارش "تی ار تی خبر" ترکیه، سرویس اطلاعات اسرائیل عملیات قاچاق کالا و افراد از عراق و ایران به ترکیه را انجام می دهد، پناهگاه هایی را فراهم می کند و به جستجوی هکرها می‌پردازد.
سرویس های اطلاعاتی ترکیه پیش از این نیز عملیات موفقیت آمیزی علیه موساد انجام داده بودند. آنکارا در واکنش به اظهارات رهبری سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل مبنی بر ربودن نمایندگان جنبش فلسطینی رادیکال حماس در خاک ترکیه، نسبت به عواقب جدی تلاش برای اجرای چنین اهدافی هشدار داده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала