وزارت خارجه روسیه از ونزوئلا و گویان خواست تا مناقشه ارضی را به صورت مسالمت آمیز حل و فصل کنند

© Sputnik / Наталья Селиверстоваساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2023
اشتراک
وزارت خارجه روسیه از ونزوئلا و گویان خواست تا اختلافات بر سر وضعیت اسکیبو را به طور مسالمت آمیز حل و فصل کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو از ونزوئلا و گویان می‌خواهد از هرگونه اقدام در اطراف منطقه مورد مناقشه اسکیبو که می‌تواند به طرف‌ها آسیب برساند، خودداری کنند؛ این موضوع باید از طریق راه‌حل‌های صلح‌آمیز حل شود.
زاخارووا در اظهار نظری در وب سایت دیپلماتیک روسیه گفت: ما از نزدیک وضعیت اطراف منطقه اسکیبو را رصد می کنیم، از جمله با در نظر گرفتن همه پرسی مشورتی برگزار شده در 3 دسامبر در ونزوئلا در مورد وضعیت این سرزمین و اقدامات قانونی انجام شده و در شرایط فعلی، ما آن را در نظر می گیریم. اولویت کاهش تنش ها و تقویت اعتماد در روابط بین ونزوئلا و "گویان" است.
وی افزود که مسکو گفتگوی تلفنی روسای ادارات امور خارجه دو کشور را مثبت ارزیابی می کند.
زاخارووا تاکید کرد که ما از این واقعیت اقتباس می‌کنیم که این موضوع در چارچوب روابط ونزوئلا و گویان است و باید با یافتن راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز و قابل قبول متقابل مطابق با قوانین بین‌المللی و قوانین ملی فعلی توافق‌های امضا شده بین طرف‌ها و نیز به شیوه‌ای خوب همجواری حل شود.
وی افزود که روسیه به طور مداوم از آمریکای لاتین برای حفظ وضعیت خود به عنوان "منطقه صلح" حمایت می کند.
زاخارووا می‌گوید: "ما با فشار خارجی و مداخله در امور دولت‌های مستقل مخالفیم، به‌ویژه زمانی که مسائل حساسی در روابط بین آنها وجود دارد که نیازمند "احتیاط" کشورهای ثالث در سطح عمومی و خصوصی است.
نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه از مجلس ملی خواست تا قانونی برای حفاظت از قلمرو مورد مناقشه گویان-اسکیبو با گویان تصویب کند و از فعال‌سازی فوری طرح کمک‌های اجتماعی برای کل جمعیت این سرزمین‌ها، دستورسرشماری و صدور اسناد را داد . به عنوان یک اقدام قانونی موقت برای ادغام منطقه جدید، رئیس دولت فرمان ریاست جمهوری را برای ایجاد منطقه دفاعی یکپارچه گویان-اسکیبو پیشنهاد کرد.
پیش‌بینی افزایش  صادرات  نفت پس از لغو بخشی از  تحریم‌ها علیه  ونزوئلا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2023
پیش‌بینی افزایش صادرات نفت پس از لغو بخشی از تحریم‌ها علیه ونزوئلا
عرفان علی رئیس جمهور گویان متعاقباً گفت که این کشور اقدامات کاراکاس پس از رفراندوم در مورد منطقه مورد مناقشه اسکیبو را تهدیدی برای امنیت ملی می داند و قصد دارد به شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین تمام شرکای بین المللی آن مراجعه کند.
مناقشه ارضی ونزوئلا با بریتانیای کبیر و گویان، مستعمره سابق بریتانیا، از قرن نوزدهم ادامه داشته است. دولت جمهوری بولیواری پس از آنکه مقامات گویان شروع به انتقال مناطق غنی از مواد معدنی قفسه مورد مناقشه به شرکت های نفتی برای توسعه کردند، اقدامات خود را تشدید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала