پیش‌بینی افزایش صادرات نفت پس از لغو بخشی از تحریم‌ها علیه ونزوئلا

© Fotolia / Tarasov_vlپیش‌بینی افزایش صادرات نفت پس از لغو بخشی از تحریم‌ها علیه ونزوئلا
پیش‌بینی افزایش  صادرات  نفت پس از لغو بخشی از  تحریم‌ها علیه  ونزوئلا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.10.2023
اشتراک
لغو بخشی از تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا علیه بخش نفت و گاز ونزوئلا به این کشور آمریکای لاتین اجازه می دهد تا حجم تولید خود را در سال 2025 میلادی به میزان 25 درصد در مقایسه با سطح فعلی یا 170 تا 200 هزار بشکه در روز افزایش دهد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به فعالان بازار منتشر کرده است.
به گفته فرانسیسکو مونالدی، محقق سیاست انرژی آمریکای لاتین در موسسه سیاست دولتی بیکر، اگر تحریم های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا به طور کامل لغو شود، حجم تولید مواد خام در این کشور 250 تا 300 هزار بشکه در روز افزایش می یابد. برای مقایسه، سطح فعلی تولید در کشور تقریباً 750 تا 800 هزار بشکه در روز برآورد شده است.
در هر دو سناریو (برداشتن جزئی یا کامل محدودیت ها)، بازار جهانی می تواند روی عرضه نفت بیشتر حساب کند. این تا حدی به کاهش خطر کمبود نفت در سطح جهانی کمک می کند. با این حال، کارشناسان نتیجه گرفتند که اگر سطح فعلی کمبود عرضه ثابت بماند، بعید است افزایش صادرات ونزوئلا تا سال 2025 به رفع کامل چنین خطراتی کمک کند.
Участники митинга сторонников провозгласившего себя временным президентом страны лидера оппозиции Хуана Гуаидо в Каракасе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.10.2023
آمریکا و ونزوئلا به توافق نزدیک هستند
از لغو جزئی تحریم های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا در 19 اکتبر اطلاع حاصل شد. رهبری وزارت خزانه داری ایالات متحده به شرکت ها و سرمایه گذاران محلی اجازه داده است تا تعدادی از معاملات را با نمایندگان بخش نفت و گاز این کشور آمریکای لاتین انجام دهند. آنها از جمله در مورد لغو ممنوعیت تجارت ثانویه محصولات و دارایی های شرکت PDVSA و همچنین احیای امکان انجام معاملات با این غول نفت و گاز ونزوئلا بحث کردند.
در این شرایط قیمت پیش خرید نفت برنت دریای شمال در قراردادهای آتی برای عرضه در ماه دسامبر در جریان معاملات در بورس ICE لندن بلافاصله به 89.78 دلار در هر بشکه کاهش یافت. این کاهش در مقایسه با سطح پایانی جلسه قبل 1.8 درصد بود. با این حال، نزدیک به ساعت 14 و 30 دقیقه به وقت تهران ، قیمت کالاها دوباره اندکی بالا رفته و به سطح 90.2 دلار رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала