سانسور اطلاعات انتقادی اسرائیل در غرب

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2023
اشتراک
کارشناسان سازمان ملل: سرکوب علیه منتقدان اسرائیل در غرب در حال تشدید است.
به گزارش اسپوتنیک، گزارشگران ویژه سازمان ملل در بیانیه ای که از سوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر منتشر شد، اعلام کردند که روزنامه نگاران، ورزشکاران و دانشجویانی که از سیاست های اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطین در غرب انتقاد می کنند، تحت سانسور و آزار و اذیت قرار دارند.
این امر، خطر خودسانسوری را افزایش می‌دهد و تنوع اطلاعات لازم برای آزادی مطبوعات و حق آگاهی عمومی را تضعیف می‌کند.
گزارشگران ویژه افزودند که حداقل یک رسانه در اسرائیل به دلیل "سوگیری" ادعایی علیه فلسطین تهدید به بسته شدن شده است و پلتفرم های رسانه های اجتماعی "به طور نامتناسب و غیر قابل توجیه" محتوای طرفدار فلسطین را حذف می کنند.
Президент США Джо Байден во время пресс-конференции в Мэриленде - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2023
عدم اعتقاد بایدن به نقض حقوق بشر توسط اسرائیل در درگیری های نوار غزه
کارشناسان درباره تعلیق و اخراج دانشجویان از دانشگاه ها، اخراج دانشگاهیان، درخواست اخراج آنها، تهدید به انحلال اتحادیه ها و انجمن های دانشجویی و محدودیت تجمعات دانشگاهی در همبستگی با غیرنظامیان رنج دیده غزه ابراز نگرانی کردند.
همچنین گزارش شده است که برخی از دانشگاه ها دانشجویان را به عنوان حامیان تروریست در لیست سیاه قرار داده اند و این امر آینده حرفه ای آنها را تهدید می کند.
سازمان ملل ابراز تأسف می‌کند که برخی از ورزشکاران، "به ویژه در اروپا" پس از انتشار نظرات خود در رسانه های اجتماعی، تعلیق شده اند، در حالی که برخی دیگر به محرومیت از تیم های خود، فسخ قراردادها و "حتی اخراج از کشور محل سکونت خود" تهدید شده اند.
کارشناسان سازمان ملل در این سند گفته‌اند که مردم حق دارند با قربانیان نقض جدی حقوق بشر ابراز همبستگی کنند و خواستار عدالت باشند، چه در حمایت از یک طرف یا طرف دیگر، و یا از هر دو طرف.
به گفته گزارشگران ویژه، درخواست برای پایان دادن به خشونت ها و حملات در غزه یا آتش بس بشردوستانه و همچنین انتقاد از سیاست ها و اقدامات دولت اسرائیل اغلب به اشتباه با حمایت از تروریسم یا نظرات ضدیهودی یکسان نشان داده می‌شود.
سازمان ملل: حملات اسرائیل به اردوگاه های آوارگان می تواند جنایت جنگی تلقی شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2023
سازمان ملل: حملات اسرائیل به اردوگاه های آوارگان می تواند جنایت جنگی تلقی شود + عکس
در پایان بیانیه آمده است: "به ویژه در زمان درگیری و جنگ، ما باید از جهانی بودن حقوق بشر حمایت کنیم، اطمینان حاصل کنیم که حاکمیت قانون بدون تبعیض اعمال می شود و مراقب باشیم تا از استانداردهای دوگانه اجتناب شود".
الکساندرا زانتاکی، گزارشگر ویژه حقوق فرهنگی سازمان ملل، فریده شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حق آموزش، کلمان نیالتسوسی وولت، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حقوق آزادی اجتماعات مسالمت آمیز و ایرنه خان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه حفاظت و ترویج آزادی عقیده این سند را به امضا رساندند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала