عدم اعتقاد بایدن به نقض حقوق بشر توسط اسرائیل در درگیری های نوار غزه

© JIM WATSONПрезидент США Джо Байден во время пресс-конференции в Мэриленде
Президент США Джо Байден во время пресс-конференции в Мэриленде - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2023
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا اعتقاد ندارد که اسرائیل در وضعیت جاری در نوار غزه به معیار های بین المللی حقوق بشر پایبند نبوده است.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعتقادی به این که اسرائیل در وضعیت جاری در نوار غزه به پایبندی به معیارهای بین المللی حقوق بشری پایبند نبوده است، ندارد.
خبرنگاران در جریان کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید به این نکته اشاره کردند که بایدن در اظهارات خود به دفعات از اسرائیل خواسته که به "قوانین بین المللی جنگی" پایبند باشد. در این راستا از کربی سوال شد که آیا این مهم بدین معناست که به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده طرف اسرائیلی این قوانین را رعایت نمی کند؟
این مقام بلند پایه آمریکایی در پاسخ به این سوال اعلام کرد: "نه!". در عین حال به گفته کربی در واشنگتن روی این مسئله که اسرائیل در جریان عملیات نظامی بر علیه جنبش فلسطینی حماس "هر اقدام ممکنی را برای اینکه تعداد قربانیان در بین جمعیت غیر نظامی غزه را به حداقل برساند" حساب باز می کنند.
Разрушения после удара по Газе  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.11.2023
قصد آمریکا برای گفتگو با اسرائیل جهت کاهش قربانیان غیر نظامی در نوار غزه
دور جدیدی از رویارویی پس از حمله موشکی بی سابقه اسرائیل از سوی نوار غزه در صبح روز 7 اکتبر آغاز شد. پس از گلوله باران گسترده، نیروهای حماس وارد مناطق مرزی در جنوب کشور اسرائیل شدند و به سمت نظامیان و غیرنظامیان آتش گشودند و افرادی را به گروگان گرفتند. شاخه نظامی جنبش، گردان های القسام، نام این عملیات را طوفان الاقصی اعلام کرد.
در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیر آهنین را در نوار غزه آغاز کردند. طی چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام مناطق پرجمعیت نزدیک مرز را به دست گرفت و حملات هوایی علیه اهداف، از جمله غیرنظامیان، در محاصره را آغاز کرد. علاوه بر این، اسرائیل محاصره کامل غزه را اعلام کرد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
تعداد قربانیان نوار غزه از هشت هزار نفر گذشت که نیمی از آنها کودک بودند و حدود 18 هزار نفر مجروح شدند. بیش از 1.4 هزار نفر در اسرائیل جان باختند. علاوه بر این، بر اساس برآوردهای مختلف، ممکن است حدود 250 نفر در اسارت حماس باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала