تاکید ایران بر ادامه تبادل پیام با آمریکا

امیرعبداللهیان
امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2023
اشتراک
وزیر خارجه ایران در دیدار با دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که تبادل پیام با آمریکا در خصوص سرنوشت برجام ادامه دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهور اسلامی ایران روز سه شنبه در دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که تبادل پیام با آمریکا ادامه دارد و طرح سلطان عمان همچنان روی میز می باشد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: " در خصوص برجام همواره با شما مشورت های خوبی داریم. تبادل پیام‌ها با آمریکا ادامه دارد و طرح سلطان عمان هم‌ همچنان روی میز هست و اگر طرف‌های مقابل آماده باشند، ما برای بازگشت به برجام جدی هستیم تا در چارچوب ابتکار عمان همه طرف‌ها به تعهدات خود در برجام برگردند".

رئیس دستگاه سیاست خارج ایران همچنین در خصوص همکاری های تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که در صورت فعالیت فنی و جلوگیری از ورود مسائل سیاسی، این امور به پیشرفت دست پیدا می کنند.

وزیر خارجه ایران تصریح کرد: " هروقت آژانس در چارچوب فنی عمل می‌کند، امور در مسیر درست پیش می‌رود. اما هر وقت دیگران نظرات سیاسی خود را بر مسائل حرفه‌ای آژانس ترجیح می‌دهند، اوضاع خراب می‌شود".

ایران و آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2023
گزارش و تحلیل
آیا تبادل زندانیان مرحله اول است؟

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر خاطرنشان کرد که بمب هسته ای جایی در دکترین ایران ندارد.

حسین امیر عبداللهیان همنین در خصوص مسئله بحران اوکراین یادآور شد: " ما به تمامیت ارضی کشورها از جمله اوکراین پایبندیم و جنگ را راه حل نمی‌دانیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала