آغاز زمزمه های توقف حمایت از اوکراین در بریتانیا

زلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2023
اشتراک
رسانه: برخورد های زلنسکی می تواند اوکراین را از حمایت های بیشتر محروم نماید.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه The Spectator بریتانیا در مطلبی نوشته است که برخورد ها و عملکرد ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین می توانند کی یف را از دریافت حمایت ها محروم نماید.

به نوشته این نشریه: "این سیاستمدار (زلنسکی) دچار مشکل جدی شده است". وی به غرب اعلام کرده که در درگیری با روسیه به اوکراین کمک نمی کند و در حالی که کی یف به نوبه خود به آن(غرب) کمک می کند. بدین ترتیب زلنسکی تلاش می کند که غرور و استواری کشورش را به نمایش بگذارد. به عقیده نویسندگان این مطلب، وی نمی خواهد که اوکراین کشوری فقیر و تهیدست به نظر بیاید.

این نشریه در عین حال خاطرنشان می کند که این دست اظهارات تهدیدی جدی را برای آینده حمایت ها از اوکراین ایجاد کرده اند.
ساختمان وزارت خارجه لهستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2023
لهستان ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کرد
شایان ذکر است که دولت لهستان در تاریخ 16 سپتامبر منع ورود غلات اوکراین به خاک خود را علیرغم عدم در اختیار داشتن موافقت اتحادیه اروپا تمدید کرد. ماریوش بلاشاک وزیر دفاع ملی لهستان اعلام کرد که مقامات کشور بدلیل منفعت الیگارش های اوکراینی، تصمیم به منع این واردات گرفته اند.

در آن زمان زلنسکی خواهان عدم به راه انداختن یک کنسرت سیاسی بدلیل شرایط حول صادرات غلات شده بود. وی اظهار کرد: "ما همگی توافق کردیم که یک تاریخی وجود دارد، زمانی که مدت محدودیت ها به پایان خواهند رسید. و این تاریخ 15 سپتامبر می باشد. این آخرین تاریخ انسداد می باشد. چنین توافقی وجود داشت. و همه متوجه شدند که اگر بعد از این تاریخ مسدود سازی (صادرات غلات) وجود داشته باشد، اوکراین روند قضایی را برخواهد گزید. این برای هیچکس خبر جدیدی نیست. لازم نیست از این امر یک کنسرت سیاسی به راه انداخت".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала