لهستان ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کرد

© Sputnik / Алексей Витвицкий /  مراجعه به بانک تصاویر ساختمان وزارت خارجه لهستان
ساختمان وزارت خارجه لهستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2023
اشتراک
نخست وزیر لهستان گفت که با توجه به نیاز این کشور به سلاح و تجهیزات نظامی، ارسال سلاح به کی یف را متوقف کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان در کانال تلویزیونی پولست گفت: لهستان تحویل سلاح به اوکراین را متوقف کرده است، زیرا به طور فعال خود را تسلیح می کند.
پیشتر، مقامات لهستانی گزارش دادند که این جمهوری پس از ایالات متحده و بریتانیا، سومین تامین کننده تسلیحات اوکراین به این کشور است.
نخست وزیر لهستان گفت: ما دیگر هیچ سلاحی را به اوکراین ارسال نمی کنیم زیرا خودمان اکنون خود را به مدرن ترین سلاح ها تسلیح می کنیم. اگر نمی خواهی از خود دفاع کنی، پس باید چیزی برای دفاع از خود داشته باشی. ما این اصل را می شناسیم و به همین دلیل است که ما سفارشات را افزایش دادیم.
در پایان ماه جولای گزارش شد که لهستان به اوکراین کمک نظامی به ارزش 3 میلیارد یورو کرده است.
در آوریل 2022، ورشو از انتقال تجهیزات و تسلیحات به ارزش 1.5 میلیارد یورو به کی یف خبر داد. در طی یک سال، این مبلغ یک میلیارد افزایش یافته است، در حالی که در سه تا چهار ماه گذشته 500 میلیون کمک به اوکراین اختصاص داده شده است.
تانک لئوپارد ـ 2 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2023
تانک های "لئوپارد" از لهستان وارد اوکراین شدند
از جمله تسلیحاتی که از لهستان به اوکراین منتقل می شود، تانک و سایر خودروهای زرهی، جنگنده و هواپیماهای بدون سرنشین، توپ و توپخانه موشکی، سامانه های مختلف پدافند هوایی، سلاح های سبک و انواع مهمات با اهداف و کالیبرهای مختلف است.
پیشتر، روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه در ماه دسامبر گفت که غرب در تلاش است تا عملیات نظامی در اوکراین را تا آنجا که ممکن است طولانی کند تا روسیه را تضعیف کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала