تجمع هزاران نفر در کنار ساختمان هیات دولت ارمنستان و تلاش برای یورش به آن + ویدئو

© Sputnik / Asatur Yesayants /  مراجعه به بانک تصاویر Полицейские и участники протестов в Ереване на фоне эскалации в Нагорном Карабахе
Полицейские и участники протестов в Ереване на фоне эскалации в Нагорном Карабахе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2023
اشتراک
هزاران نفر در کنار ساختمان نخست وزیری در ایروان جمع شده اند که برخی از آنان تلاش می کنند به این ساختمان حمله ور شوند.
خبرنگار اسپوتنیک از ایروان گزارش می دهد که هزاران معترض در کنار ساختمان نخست وزیری ارمنستان در این شهر تجمع کرده اند و تقریبا برق تمامی اتاق های هیات دولت خاموش می باشد.
بعد از غروب آفتاب چراغ های روی ساختمان نخست وزیر روشن شده اند ولی برق اتاق ها و سالن های این ساختمان خاموش می باشد.
امروز همچنین در مرکز ایروان اعتراضاتی در سایه تشدید شرایط در منطقه قره باغ کوهستانی صورت گرفته بودند. مردمی که در میدان مرکزی پایتخت جمع شده بودند خواستار استعفای نیکول پاشینیان نخست وزیر شدند و شعار های "نیکول- خائن" و "ننگ" و شعارهای دیگر را فریاد زدند.
از سوی دیگر خبرنگار اسپوتنیک گزارش می دهد که معترضان جمع شده در کنار ساختمان نخست وزیری تلاش می کنند از سر نیروهای پلیس عبور کرده و به این ساختمان یورش برند.
در میدان مرکزی ایروان برخورد بین معترضین و نیروهای پلیس آغاز شده است و مردم تلاش می کنند به ساختمان هیات دولت حمله ور شوند.
پیشتر پلیس ارمنستان حلقه محافظتی را به دلیل این اعتراضات در حول این ساختمان شکل داده بود.
شایان ذکر است که وزارت دفاع آذربایجان روز سه شنبه آغاز "اقدامات ضد تروریستی نقطه ای" برای بازسازی نظم قانون اساسی در قره باغ کوهستانی اعلام کرد. در باکو اعلام شد که مواضع نیروهای مسلح ارمنستان را منهدم می نماید، اما مردم غیر نظامی و زیر ساخت های این منطقه هدف این عملیات نمی باشند.
Дым в окрестностях Степанакерта в Нагорном Карабахе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2023
تاکید ترکیه بر مجبور بودن آذربایجان به اتخاذ تدابیر در مورد قره باغ
در ایروان به نوبه خود تاکید شد که ارتش این جمهوری در قره باغ هیچ نیرو یا تجهیزاتی ندارد. پاشینیان تلاش برای درگیر کردن ارمنستان در تنش را غیر قابل پذیرش خواند و اعلام کرد که نیروهای حافظ صلح جهانی و جامعه جهانی می بایست تدابیری بیاندیشند.
وزارت خارجه فدراسیون روسیه ضمن ابراز نگرانی از تنش ایجاد شده در این منطقه، از طرفین درگیر خواست به مسیر حل و فصل دیپلماتیک بازگردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала