پوتین قول حمایت آفریقای مرکزی در تقویت توان دفاعی خود را داد

© Sputnik / Павел Бедняков /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و فاوستین آرچنج توادرا، رییس جمهور آفریقای مرکزی
دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و فاوستین آرچنج توادرا، رییس جمهور آفریقای مرکزی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2023
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اطمینان داد که مسکو از رهبری جمهوری آفریقای مرکزی در تلاش برای تقویت توانایی دفاعی و حاکمیت این کشور حمایت خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس دولت روسیه خطاب به رئیس جمهوری آفریقای مرکزی، فاوستین آرچانج توادرا، گفت: ما به طور مداوم از تلاش های رهبری جمهوری آفریقای مرکزی برای تقویت حاکمیت و دفاع در مبارزه با گروه های افراطی و تروریستی حمایت می کنیم.
پوتین وعده داد: ما به شما کمک عملی می کنیم و قصد داریم به این کار ادامه دهیم. با تکیه بر سنت های آزمایش شده دوستی شوروی و آفریقا، ما در نظر داریم که به طور مداوم روابط سودمند دوجانبه را با کشورهای این قاره توسعه دهیم، همکاری ها را در همه زمینه ها در سیاست، در اقتصاد و در حوزه بشردوستانه گسترش دهیم.
او گفت که مسکو از "میل صادقانه رئیس جمهوری آفریقای مرکزی برای ترویج همه جانبه مشارکت روسیه و آفریقای مرکزی بسیار قدردانی می کند.
رهبر روسیه با تأسف اظهار داشت که "تا کنون روابط تجاری و اقتصادی از سطح عمومی همکاری عقب مانده است. "اما ما مصمم هستیم که این وضعیت را اصلاح کنیم، از جمله از طریق ارتقای تعدادی از پروژه‌های امیدوارکننده".
او انتظار دارد که هیئت آفریقای مرکزی که وارد سن پترزبورگ شده است، تماس های مفیدی با همکاران روسی برقرار کند، زیرا "پتانسیل جدی در زمینه هایی مانند استخراج مشترک معادن، توسعه انرژی و مجتمع های کشاورزی و صنعتی، تامین تجهیزات روسی و دستگاه های کشاورزی دیده می شود."
رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه به طور جداگانه به حمایت بشردوستانه از جمهوری آفریقای مرکزی اشاره کرد و یادآور شد که یک سال پیش، یک بسته غذایی به عنوان کمک داوطلبانه هدفمند به برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد به جمهوری آفریقای مرکزی اهدا شد.
بیانیه مشترک نشست روسیه- آفریقا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2023
ارزیابی مثبت پوتین از نتایج نشست "روسیه - آفریقا"
ما به علاقه رو به رشد آفریقای مرکزی به بهبود آموزش عالی در روسیه اشاره می کنیم، در این راستا، سهمیه بورسیه تحصیلی برای دانشجویان آفریقای مرکزی با هزینه بودجه فدرال روسیه برای سال تحصیلی 2023/24 افزایش یافته است.
به گفته وی، "یک مرکز فرهنگی روسیه که در سال 2021 تأسیس شد، کمک زیادی به گسترش روابط بشردوستانه می کند، که در آن دوره های زبان روسی و همچنین رویدادهای آموزشی برگزار می شود که به آفریقای مرکزی امکان می دهد تاریخ و فرهنگ روسیه را بهتر بشناسند. "
پوتین خطاب به توادرا گفت: "کشورهای ما از یک موضع مشترک در عرصه بین‌المللی عمل می‌کنند، ما گام‌ها را در مورد مسائل کلیدی منطقه‌ای و جهانی هماهنگ می‌کنیم و از حمایتی که شما در سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی از ما ارائه می‌کنید قدردانی می‌کنیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала