ارزیابی مثبت پوتین از نتایج نشست "روسیه - آفریقا"

© Sputnik / Павел Бедняков /  مراجعه به بانک تصاویر بیانیه مشترک "نشست "روسیه- آفریقا"
بیانیه مشترک نشست روسیه- آفریقا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2023
اشتراک
پوتین: روسیه از نتایج کار مشترک در نشست "روسیه - آفریقا" بسیار قدردانی می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که روسیه از نتایج کار مشترک در نشست روسیه و آفریقا بسیار قدردانی می کند، نتایج به دست آمده مبنای خوبی برای تعمیق بیشتر مشارکت روسیه و آفریقا به نفع رفاه مردم است.

پوتین: در مجموع، ما از نتایج کار مشترک خود در این اجلاس بسیار قدردانی می کنیم. من مطمئن هستم که نتایج به دست آمده مبنای خوبی برای تعمیق بیشتر مشارکت روسیه و آفریقا به نفع رفاه مردم ما است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه گفت که روسیه به تامین غلات به کشورهای آفریقایی هم به صورت تجاری و هم به صورت رایگان ادامه خواهد داد.

پوتین :هدف افزایش کیفی و کمی تجارت متقابل و بهبود ساختار آن و همچنین صحبت از تغییر مداوم به ارزهای ملی از جمله روبل در تسویه حساب های مالی در معاملات تجاری است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که در این اجلاس، طرفین زمینه های اصلی را برای کار مشترک بیشتر مشخص کردند، برنامه هایی را برای تقویت هماهنگی سیاست خارجی، افزایش تجارت و جریان سرمایه گذاری همکاری های صنعتی بین روسیه و کشورهای قاره بیان کردند.
اجلاس روسیه-آفریقا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2023
پوتین از تصویب بیانیه مشترک نشست "روسیه - آفریقا" خبر داد
او افزود: ما در مورد آموزش پرسنل بسیار حرفه ای برای اقتصادهای ملی آفریقا صحبت کردیم، بیانیه اصلی دومین اجلاس سران روسیه و آفریقا و تعدادی از بیانیه های موضوعی تهیه و توافق شد .
بر اساس متن بیانیه دومین نشست روسیه و آفریقا که در سایت کرملین منتشر شد، روسیه با کشورهای آفریقایی برای همکاری در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای کاهش و لغو تحریم ها علیه کشورهای آفریقایی موافقت کرد.
در این بیانیه آمده است: هماهنگی در رویکردهای شورای امنیت سازمان ملل متحد در زمینه سیاست تحریم‌ها علیه کشورهای آفریقایی، از جمله با هدف کاهش بیشتر و لغو کامل اقدامات محدودکننده که اهمیت خود را از دست داده‌اند.
بر اساس بیانیه : روسیه و کشورهای آفریقایی با تحریم های یکجانبه از جمله تحریم های ثانویه و مسدود کردن ذخایر طلا و ارز خارجی مخالفند.
بر اساس برنامه اقدام مجمع مشارکت روسیه و آفریقا برای سال‌های 2023-2026 که در وب‌سایت کرملین منتشر شده است، فدراسیون روسیه و کشورهای آفریقایی توافق کرده‌اند که کنفرانس بین‌المللی پارلمانی روسیه و آفریقا را سالانه برگزار کنند.

پوتین گفت: روسیه به دنبال ایجاد یک مشارکت استراتژیک با کشورهای آفریقایی است، همین نگرش در میان کشورهای قاره آفریقا قابل مشاهده است و نمایندگان کشورهای آفریقایی اراده سیاسی، استقلال و علاقه واقعی خود را برای توسعه همکاری با کشورمان نشان دادند. ما از این موضوع قدردانی می کنیم.

در متن بیانیه آمده است: مخالفت با استفاده از اقدامات محدودکننده یکجانبه غیرمشروع، از جمله اقدامات ثانویه، و همچنین اعمال مسدود کردن ذخایر ارزی و طلا. تأیید غیرقابل قبول بودن باج‌گیری سیاسی علیه رهبری کشورهای ثالث به منظور اجبار به اجرای این اقدامات.
همچنین در متن بیانیه روابط بین شهروندی و توریستی نیز در نظر گرفته شده است و آمده است که روسیه و کشورهای آفریقایی قصد دارند روی ساده‌سازی شرایط سفر برای شهروندان روسیه و کشورهای آفریقایی کار کنند.
پوتین گفت: در تضمین امنیت اطلاعات بین المللی، تقویت همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و پیشگیری از رقابت تسلیحاتی تاکیید شد. هم برنامه اقدام و هم شکل مشارکت روسیه و آفریقا برای دوره 2023-2026 آماده تصویب است.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و وزیر دفاع بورکینافاسو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2023
بورکینافاسو دعوت از مستشاران نظامی روس به این کشور آفریقایی را امکان پذیر دانست
پوتین به شرکت کنندگان پیشنهاد کرد: "اگر همکاران عزیز مخالفتی ندارند، بیایید این اسناد مهم را، تصویب شده در نظر بگیریم.
دومین اجلاس سران و مجمع اقتصادی و بشردوستانه "روسیه - آفریقا" در تاریخ 27 تا 28 جولای در سن پترزبورگ برگزار می شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала