پوتین: اتحادیه آفریقا می تواند در نشست هند به گروه 20 بپیوندد

© Sputnik / Александр Кряжев /  مراجعه به بانک تصاویر نشست "روسیه - آفریقا" سن پترزبورگ
نشست روسیه - آفریقا سن پترزبورگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2023
اشتراک
پوتین: روسیه امیدوار است که اتحادیه آفریقا در نشست سران گروه 20 در هند به این سازمان ملحق شود.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در سخنرانی خودر در نشست"روسیه - آفریقا" گفت: روسیه انتظار دارد که تصمیم برای عضویت اتحادیه آفریقا در گروه G20 در نشست بعدی در هند اتخاذ شود.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با رئیس فعلی اتحادیه آفریقا، رئیس اتحادیه کومور ازعلی عسومانیاز ابتکار اتحادیه آفریقا برای تبدیل شدن به عضویت کامل در گروه 20 حمایت کرد.
پوتین: روسیه یکی از اولین کسانی بود که به ابتکار رئیس جمهور سنگال به عنوان رئیس اتحادیه آفریقا برای اعطای عضویت کامل اتحادیه آفریقا در G20 پاسخ داد. ما امیدواریم که این تصمیم در اوایل سپتامبر در دهلی نو در جریان نشست G20 اتخاذ شود.
پوتین در همان زمان خاطرنشان کرد که ، روسیه مانند گذشته آماده است هر کاری که ممکن است برای تقویت حاکمیت کشورهای آفریقایی انجام دهد تا به آفریقا کمک کند تا به یکی از شرکای کلیدی جهان چندقطبی تبدیل شود.
روسیه افریقا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2023
رهبران آفریقا در راه سن پترزبورگ
رئیس جمهور روسیه با اشاره به نقش اتحادیه آفریقا تاکید کرد: این اتحادیه به یک سازمان منطقه ای تبدیل شده است که ساختار امنیتی مدرن را در این قاره تشکیل می دهد و شرایطی را برای تضمین جایگاه شایسته آفریقا در نظام روابط اقتصادی جهانی ایجاد می کند. در این راستا، به گفته وی، مسکو از "مشارکت اتحادیه آفریقا در کار انجمن های بین المللی پیشرو" حمایت می کند.
اجلاس روسیه و آفریقا که 27 تا 28 ژوئیه در سن پترزبورگ برگزار می شود، قرار است در ادامه نشست مشابهی در سال 2019 باشد و گفتگوی جهانی بین کشورهای این قاره و مسکو را ترویج کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала