- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

پنتاگون اعلام کرد که صحبت در خصوص ارسال جنگنده های F-16 به اوکراین فعلا زود است

© AP Photo / Wally SantanaИстребитель F-16
Истребитель F-16 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2023
اشتراک
پنتاگون: آموزش خلبانان نیروهای مسلح اوکراین هنوز تنها در حال برنامه ریزی است، صحبت از ارسال آنها فعلا زود است.
به گزارش اسپوتنیک، پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که لند و دانمارک هنوز تنها در حال برنامه ریزی برای آغاز آموزش خلبانان اوکراینی بر روی جنگنده های F-16می باشند و صحبت در خصوص تاریخ ارسال این هواپیماها فعلا زود است.

وی به خبرنگاران اعلام کرد: "هلند و دانمارک برای انجام این برنامه(آموزش نظامیان اوکراینی بر روی F-16) در نظر گرفته شده اند. در نتیجه در حال حاضر آنها در روند جمع آوری جزئیات شرایط این امر هستند که برنامه آموزشی به چه شکل به نظر خواهد رسید".

سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده افزود که "قصد ندارد تعجیل کرده و در مورد زمان آموزش ها و خود تحویل جنگنده ها گمانه زنی کند" و تاکید کرد که واشنگتن اطلاعات تکمیلی را زمانی که آنها در دسترس باشند، در اختیار خبرنگاران قرار خواهد داد.
پیشتر آندری یرماک رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده بود که اوکراین امیدوار است اولین جنگنده های F-16 را تا پایان سال جاری میلادی تحویل بگیرد.
نشریه Politico چندی پیش به نقل از برخی مقامات غربی که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کرده بود که اوکراین می تواند جنگنده های F-16 را در ابتدای سال 2024 دریافت نماید. این نشریه تاکید کرده بود که مسئله مربوط به اینکه چه کشورهایی این جنگنده ها را در اختیار اوکراین قرار دهند، هنوز حل نشده باقی مانده است. بنا بر ادعای منبعی فاش نشده در پنتاگون، به احتمال زید این جنگنده های توسط هلند و دانمارک ارسال خواهند شد اما تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده است. پیشتر ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو از اعلام تاریخ ارسال این جنگنده ها به اوکراین خودداری کرده بود، به گفته وی این امر به آموزش خلبانان و ارزیابی شرایط توسط متحدان بستگی دارد.
روسیه قبلا یادداشت رسمی را در خصوص ارسال تسلیحات به کشورهای عضو ناتو ارسال نموده بود. سرگئی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه تاکید کرده بود که هر گونه محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، تبدیل به هدف قانونی برای روسیه خواهد شد. دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای رئیس جمهور فدراسیون روسیه اعلام کرده بود که کشورهای غربی که در حال پمپاژ اسلحه به اوکراین می باشند، به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نکرده و تاثیر منفی بر این مسئله خواهند داشت.
Истребитель F-16 в полете - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2023
کی یف امیدوار به دریافت اولین جنگنده های F-16 تا آخر سال
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала