کی یف امیدوار به دریافت اولین جنگنده های F-16 تا آخر سال

CC BY 2.0 / Andrew Arch / Истребитель F-16 в полете
Истребитель F-16 в полете - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2023
اشتراک
رئیس دفتر زلنسکی: اوکراین امیدوار ست اولین جنگنده های F-16 را تا آخر سال دریافت نماید.
به گزارش اسپوتنیک، آندری یرماک رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که کشورش امیدوار است اولین جنگنده های F-16را تا آخر سال جاری میلادی دریافت نماید.

نشریه "ار ب کا- اوکراینا" اظهارات وی را اینگونه نقل می نماید: "من یقین داریم که ما اولین جنگنده ها را هنوز تا قبل از پایان سال دریافت خواهیم کرد".

به گفته یرماک، عملا تمامی کشورها از ائتلاف هوایی آماده ارسال جنگنده های F-16به اوکراین می باشند. و اگر برخی، به ادعای یرماک، آماده ارسال تا آخر سال جاری مباشند، برخی بدلیل "مسائل فنی" قادر به انجام آن تا آخر امسال نیستند.
نشریه Politico چندی پیش به نقل از برخی مقامات غربی که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کرده بود که اوکراین می تواند جنگنده های F-16را در ابتدای سال 2024 دریافت نماید. این نشریه تاکید کرده بود که مسئله مربوط به اینکه چه کشورهایی این جنگنده ها را در اختیار اوکراین قرار دهند، هنوز حل نشده باقی مانده است. بنا بر ادعای منبعی فاش نشده در پنتاگون، به احتمال زید این جنگنده های توسط هلند و دانمارک ارسال خواهند شد اما تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده است. پیشتر ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو از اعلام تاریخ ارسال این جنگنده ها به اوکراین خودداری کرده بود، به گفته وی این امر به آموزش خلبانان و ارزیابی شرایط توسط متحدان بستگی دارد.
روسیه قبلا یادداشت رسمی را در خصوص ارسال تسلیحات به کشورهای عضو ناتو ارسال نموده بود. سرگئی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه تاکید کرده بود که هر گونه محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، تبدیل به هدف قانونی برای روسیه خواهد شد. دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای رئیس جمهور فدراسیون روسیه اعلام کرده بود که کشورهای غربی که در حال پمپاژ اسلحه به اوکراین می باشند، به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نکرده و تاثیر منفی بر این مسئله خواهند داشت.
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2023
اعتراض روسیه در قاهره به تروئیکای اروپایی به دلیل برنامه تحویل F-16 به کی یف
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала