- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

صربستان: مخالفان قدیروف، آلبانیایی ها را برای اعزام به اوکراین استخدام کردند

© Sputnik / Said Tzarnaev /  مراجعه به بانک تصاویر قدیروف چچن را یگانه منطقه پیروز در نبرد با تروریسم در جهان نامید
قدیروف چچن را یگانه منطقه پیروز در نبرد با  تروریسم  در جهان نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2022
اشتراک
الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان اعلام نمود که مخالفان چچنی قدیروف آلبانیایی ها را برای اعزام به اوکراین استخدام کردند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان گفت که برخی از چچنی ها - مخالفان رمضان قدیروف- آلبانیایی ها را در کوزوو برای شرکت در خصومت ها در اوکراین در صفوف نیروهای مسلح اوکراین استخدام کردند.
در این گزارش امده است: "در دو روز پایانی ژوئیه و سه روز اول آگوست 2022، گروهی از چچن ها و چرکس ها، نزدیک به مخالفان دولت فعلی چچن، رمضان قدیروف، با دو هدف در آنجا حضور داشتند: یکی نظارت بر اوضاع. در شمال، و دیگری استخدام آلبانیایی‌ها برای شرکت در درگیری‌های اوکراین بود."
قدیروف: سربازان چچن به سوریه اعزام شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2022
قدیروف: عملیات ویژه در اوکراین با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت
الکساندر ووچیچ افزود که متخصصان گروهی متشکل از اخمت روسلانوویچ باکایف، ادریس آذرسانوف و همچنین افراد دیگری را در این ماجرا شناسایی کرده اند. به گفته رئیس جمهور صربستان، اینها افرادی هستند که با ژامبولات سلیمانوف و احمد زکایف مرتبط هستند. به نام فرستاده جدایی طلبان چچن در حال فعالیت هستند.
ووچیچ تاکید کرد: "این گروه نسبت به وضعیت شمال کوزوو، آمادگی صرب‌ها برای مقاومت در برابر مقامات پریشتینا و نحوه ارائه اطلاعات به دیگر سازمان‌های اطلاعاتی خارجی در مورد چگونگی خنثی کردن این صرب‌ها ابراز علاقه کرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала