جنجال افتتاح اولین مدرسه پری دریایی در کرج +ویدئو، عکس

© Photo / Instagram/Akram Konaridilبانوی ایرانی رکورد دار شنا با دستان بسته
بانوی ایرانی رکورد دار شنا با دستان بسته  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2022
اشتراک
ویدئویی تحت عنوان افتتاح مدرسه پری دریایی در میان کاربران فضای مجازی پربازدید شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در چند روز گذشته کاربران ویدئویی تحت عنوان افتتاح اولین مدرسه پری دریایی در کرج در صفحات اجتماعی منتشر کردند که واکنش‌های متفاوت و گسترده‌ای را نیز به دنبال داشته است. اما ماجرای تبلیغ افتتاح این مدرسه با لباس پری دریایی در کرج چه بود؟
یک سال بعد از این ثبت رکورد هم سمیه مرکیدی، اولین باشگاه پری دریایی را در البرز افتتاح کرد. اما تغییر عنوان این باشگاه ورزشی به نام مدرسه حالا با انتقاد‌هایی مواجه شده است. باشگاهی که بیشتر جنبه آموزش شنا با لباس‌های فانتزی را دارد وبه اعتقاد کاربران خبری از مدرسه و درس و کتاب در آن نیست.
مشخص شده است که این ویدئو مربوط به یک سال قبل است و افتتاح این باشگاه ورزشی هم به سال گذشته برمی‌گردد. این ویدئو را هم سمیه مرکیدی منتشر کرده که خود را بنیانگذار رشته پری دریایی با پوشش کاملا اسلامی در ایران معرفی است. او دوم دی ماه سال ۹۹ گفته بود که توانسته پس از دوسال تلاش و پیگری، رشته شنای پری دریایی را برای اولین بار در ایران مطرح کند. بعد هم با رکورد ۴۱ متر و ده سانتی متر آن را ثبت کشوری برساند. سمیه مرکیدی، رکوردار شنای پری دریایی است و پس از کسب مقام قهرمانی، اولین باشگاه پری دریایی را در البرز افتتاح کرد. این مدرسه که در واقع باشگاه آموزش شنا برای خانم‌ها و دختران است با لباس‌هایی رنگارنگ و فانتزی به شکل پری دریایی و کاملا پوشیده و با حجاب اسلامی می‌باشد.
درباره این رشته هم، همان سال هادی رضایی، رئیس کمیته ثبت رکورد‌های ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور گفته بود که ثبت رکورد در این رشته برای اولین بار در کشور صورت گرفته است و در سطح جهانی فقط حرکات نمایشی در آن وجود دارد. تغییر عنوان این باشگاه ورزشی به نام مدرسه و تبلیغ افتتاح آن سوژه کاربران در شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر و اینستاگرام شده است. اما با وجود این انتقاد‌ها هنوز مسئولان آموزش و پرورش به این تغییر نام واکنشی نشان نداده‌اند.
جمعی از کاربران عنوان می‌کنند که این رشته‌ی ورزشی بسیار جالب است و باید از آن حمایت شود نه اینکه با بهانه‌های مضحک مانع ترویج این رشته ورزشی که می‌تواند در سلامت جسم و روان بانوان تاثیر بسزایی بگذارد مخالفت شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала