هشدار وزارت دفاع روسیه درباره عواقب حادثه در نیروگاه اتمی زاپروژیه

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر ساختمان وزارت دفاع فدراسیون روسیه
ساختمان وزارت دفاع فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2022
اشتراک
وزارت دفاع فدراسیون روسیه درباره عواقب احتمالی حادثه در نیروگاه اتمی زاپروژیه به دلیل حملات نیروهای مسلح اوکراین هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع فدراسیون روسیه درباره عواقب احتمالی حادثه در نیروگاه اتمی زاپروژیه Zaporozhye به دلیل حملات نیروهای مسلح اوکراین هشدار داد.
میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه هشدار داد که در صورت وقوع حادثه در نیروگاه هسته ای Zaporozhye به دلیل حملات نیروهای مسلح اوکراین، یک فاجعه انسانی جهانی رخ خواهد داد که از مقیاس عواقب حوادث در نیروگاه های هسته ای در چرنوبیل و فوکوشیما فراتر خواهد رفت.
میزینتسف توجه را به این واقعیت جلب کرد که نیروهای اوکراینی به طور منظم و عمداً نیروگاه هسته ایZaporozhye را گلوله باران می کنند که تهدیدی واقعی برای امنیت هسته ای نه تنها اوکراین، بلکه اروپا نیز ایجاد می شود.
Председатель Государственной Думы России Вячеслав Володин - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2022
رئیس دومای روسیه پیشنهاد کرد روزهای توبه آمریکا در برابر بشریت برگزار شود
وی د رادامه گفت: "در صورت وقوع فاجعه، جمعیت تعدادی از مناطق اوکراین، جمهوری های دونتسک و لوهانسک، مناطق مرزی روسیه و بلاروس و همچنین مولداوی، بلغارستان و رومانی در منطقه آلوده به تشعشعات قرار خواهند گرفت".
وی یادآور شد که در 5 آگوست، ملی‌گرایان اوکراینی حمله توپخانه‌ای به قلمرو نیروگاه هسته‌ای زاپروژیه انجام دادند و به دو خط برق فشار قوی و یک خط لوله آب آسیب رساندند. بیش از 10 هزار نفر از ساکنان منطقه زاپروژیه بدون برق و آب ماندند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала