رئیس دومای روسیه پیشنهاد کرد روزهای توبه آمریکا در برابر بشریت برگزار شود

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель Государственной Думы России Вячеслав Володин
Председатель Государственной Думы России Вячеслав Володин - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2022
اشتراک
ویچسلاو والودین، رئیس دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه امروز شنبه 6 اوت در کانال تلگرامی خود پیشنهاد کرد روزهای 6 و 9 اوت باید به عنوان روزهای توبه ایالات متحده آمریکا در برابر بشریت برای استفاده از سلاح هسته ای علیه غیرنظامیان تعیین شود.
به گزارش اسپوتنیک، این سیاستمدار یادآور شد که ایالات متحده تنها کشوری در جهان است که با پرتاب بمب اتمی بر شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن در سال 1945 از سلاح هسته ای استفاده کرد. والودین گفت: "واشنگتن صدها هزار غیرنظامی را فقط برای نشان دادن قدرت خود و ارعاب تمام جهان کشت".
پرواز هشت هواپیمای جنگنده و پنج هواپیمای سوخت رسان نیروی هوایی آمریکا از پایگاه های ژاپن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2022
پرواز ۱۳ هواپیمای جنگی نیروی هوایی آمریکا از پایگاه های ژاپن
وی افزود: تمام سیاست واشنگتن مبتنی بر اصول استعماری است و ایالات متحده بارها در عملیات جنگی در قلمرو کشورهای دیگر از جمله ویتنام، کره ،یوگسلاوی افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و اوکراین شرکت داشته است.
6 آگوست 1945، ارتش ایالات متحده بمب اتمی موسوم به "بیبی" را بر روی هیروشیما و در 9 آگوست بمب موسوم به "مرد چاق" را بر روی ناکازاکی پرتاب کرد. در نتیجه ده ها هزار نفر به طور مستقیم در جریان انفجار اتمی و پس از آن در اثر اثرات تشعشع جان خود را از دست دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала