آیا دخالت هکرهای روسی در انتخابات آینده آمریکا محتمل است؟

© Sputnik / Alexey Filippovانتخابات آمریکا
انتخابات آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2022
اشتراک
رسانه: آمریکا از دخالت "فرضی" روسیه در انتخابات پاییز بیم دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "سی‌ان‌ان" پنج مقام فعلی و سابق که برخی از آنها ناشناس ماندند، اعلام کردند که مقامات آمریکایی نگران احتمال دخالت هکرهای روسی در انتخابات آینده آمریکا در پاییز هستند، اما اذعان دارند که چنین سناریویی ماهیت "فرضی" دارد.
فرض آنها بر این است که روسیه، در تلافی اقدامات غرب در رابطه با درگیری در اوکراین، می تواند سرکشانه یک حمله سایبری ساده انجام دهد که بی اعتمادی به سیستم انتخاباتی را که در حال حاضر در میان برخی از رای دهندگان وجود دارد، افزایش دهد و تضادها در جامعه آمریکا را عمیق تر سازد.
تهدید موشکی لبنان علیه اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2022
گزارش و تحلیل
شکست مفتضحانه آمریکا در انتخابات لبنان
نیکول تیسدیل که تا آوریل مدیر امور قانونگذاری در شورای امنیت ملی بود و قبل از آن مسئول دفاع سایبری و ضد جاسوسی در دفتر کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان مشغول کار بود، اظهار داشت: "اگر اتفاق کوچکی بیفتد، هرج و مرج ایجاد می شود و ناگهان مردم فکر می کنند که همه انتخابات کاملاً بدون محافظت است و نمی توان به آن ها اطمینان کرد".
کارشناسان فرض می کنند که هکرهای روسی می توانند یکی از سیستم های ثبت نام رای دهندگان محلی را هک کنند و اطمینان حاصل کنند که حمله سایبری انجام شده است. بر طبق چنین سناریویی بحث در مورد مشکلات سیستم انتخاباتی با پمپاژ احساسی رای دهندگان بیشتر در شبکه های اجتماعی صورت خواهد گرفت تا نظر رأی دهندگان به عدم امنیت انتخابات متوجه سازند و یک بازی احساسی را دامن بزنند.
در پاییز، آمریکایی ها باید بار دیگر مجلس نمایندگان، بخشی از سنا و همچنین فرمانداران چندین ایالت را انتخاب کنند. اپوزیسیون جمهوری خواه انتظار دارد از دموکرات ها برای شکست های سال 2020 انتقام بگیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала