تدابیر طب سنتی برای فصل بهار +عکس، ویدئو

© Sputnik / Arina Topolevaтрадиционный иранский обед в Ширазе
традиционный иранский обед в Ширазе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.03.2022
اشتراک
در بهار بایستی از مصرف بیش از اندازه خوردنى‌ها و آشامیدنى‌هاى گرم خودداری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، با توجه به آغاز فصل بهار لازم است افراد برخی اصول و پرهیزهای غذایی را مورد توجه قرار دهند تا تندست بمانند.
نبایدهای تغذیه‌ای در بهار: از پرخوری و برهم خوری پرهیز شود. غذاهای خونساز مثل گوشت‌ها، شیرینی‌های قوی، روغن‌ها، تخم مرغ و ... کمتر مصرف شوند. خوردنى‌ها و آشاميدنى‌هاى با طبع گرم و به ویژه با طبع گرم و تر، محدود شوند.
از خوردن غذاهاى شور، تلخ و تند و تیز پرهيز شود. از خوردن غذاهاى غلیظ مانند کله‌پاچه، گوشت گاو، خامه، ماست ترش و ... خودداری شود. مصرف غذاهای کنسروی و مانده در این فصل حتی از فصول دیگر هم مضرتر است. مرسومات تغذیه‌ای امروزی بهار(آجیل‌های بوداده؛ شیرینی‌های قنادی؛ شکلات و کاکائو و ...؛ انواع پلوها و چلوها با خورش‌های گوشتی و کباب‌ها و ...) همه و همه در جهت بدتر شدن اوضاع بهاری بدن عمل می‌کند و باید از آنها پرهیز کرد. غذاهایی مانند فست فودها در بهار هم مثل همیشه در فتنه انگیزی بدنی نقش ویژه‌ای دارند.
بایسته‌های تغذیه‌ای در بهار: در بهار باید مقدار غذا را کم کرد. پرخوری همیشه مضر است و در بهار، ضرری دو چندان دارد. در این فصل بهتر است از غذاهایی با طبع سرد استفاده کرد تا رقّت اخلاط را تعدیل و حرکت آنها را کند کنند. در اين فصل باید بيشتر از غذاهایی استفاده کنیم كه ارزش غذايى كمى دارند، یعنی شکم پر کن هستند، مثل میوه‌ها، سبزیجات، سالادهای ساده، آش‌ها و شورباها و سوپ‌های مناسب. البته باید توجه داشت که اگر با خوردن میوه‌ای دچار خشکی دهان، نفخ، آروغ و مانند آن شدید، به مصرف آن ادامه ندهید و سراغ میوه‌ها و سبزی‌هایی بروید که با مصرف آنها، احساس نشاط و سبکی می‌کنید. سبزی‌های خودروی بهاری، نقش مهمی در کنترل مشکلات این فصل دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала