ساخت اولین شهر شناور جهان در بوسان کره جنوبی تا سال 2025 +عکس

© Sputnik / Igor Podgornyi /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت اولین شهر شناور جهان در بوسان کره جنوبی تا سال 2025 +عکس
ساخت اولین شهر شناور جهان در بوسان کره جنوبی تا سال 2025 +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2021
اشتراک
اولین شهر شناور جهان در بوسان کره جنوبی برای اسکان حدود ۱۰ هزار نفر در حال ساخت است و تا سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از بی‌بی‌سی، اولین شهر شناور جهان در بندر بوسان کره‌ جنوبی با پشتیبانی سازمان ملل به عنوان یکی از روش‌های مهار بالا آمدن سطح دریا‌ها در حال ساخت است که تا سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد. بر اساس این گزارش، این شهر شناور در برابر سیل مقاوم بوده و از چندین جزیره تشکیل شده است که همراه با بالا آمدن آب دریا بالا می‌آیند. طراحان این شهر سعی دارند، شهر‌های شناوری ایجاد کنند که بتواند از طریق انرژی خورشیدی، غذا و آب شیرین را تأمین کند.
این توافق‌نامه در چارچوب برنامه اسکان بشر سازمان ملل در بیش از ۹۰ کشور جهان در پی بهبود روش‌های پایدار زندگی در شهر‌ها امضا شده است. بوسان با حدود ۳،۴ میلیون جمعیت یکی از پر ‌رفت‌ و‌ آمد‌ترین بندر‌های جهان است. به همین دلیل بیشتر مهندسان و سازندگان محلی تجربه‌ فراوانی در ساخت‌ و‌ ساز کنار پهنه‌های آبی دارند. شهر‌های بندرگاهی مانند بوسان به ‌ویژه در برابر بالا آمدن آب دریا‌ها بر اثر گرم شدن زمین آسیب‌‌پذیر هستند. دانشمندان برآورد می‌کنند تا سال ۲۱۰۰ آب دریا‌ها تا حدود یک متر بالا خواهد آمد که بر زندگی میلیون‌ها نفر در سراسر جهان که در شهر‌های ساحلی زندگی می‌کنند اثر خواهد گذاشت.
کره جنوبی در برابر انواع دیگری از بلایای طبیعی آسیب‌پذیر است از جمله طوفان، سیل، خشکسالی، رانش زمین، کولاک، سونامی و زمین‌لرزه. امید است که شهر شناور بتواند همه این بلایا را تاب بیاورد. چون بخش‌‌‌های شناور به کف دریا متصل شده‌اند. ساخت شهر شناور در حدود ۱۵۰ میلیون پوند هزینه دارد و برآورد می‌شود ، حدود ۱۰ هزار نفر در آن اسکان یابند.
کاربران بسیاری مشتاق هستند تصاویر بیشتری از این شهر شناور ببینند و عنوان می‌کنند یقینا این شهر یکی از مناطق بی‌نظیر دنیا خواهد شد. جمعی از کاربران با اشاره به سرعت پیشرفت دنیا عنوان می‌کنند دنیا در حال تغییر است و مردم در ایران همچنان درگیر مشکلات معیشتی، رفاه، بی‌آبی و مسائلی هستند که این روزها زندگی را برایشان سخت‌تر کرده است. این کاربران با مقایسه زندگی در ایران و سایر کشورها آرزو می‌کنند که مشکلات در ایران روزی آنقدر جزئی باشند که به چشم نیایند و بسیاری از این مسائلی که شهروندان ایرانی درگیر آن هستند روزی برطرف شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала