گرمایش جهانی و خظر غرق شدن شهرهای بزرگ

© AFP 2023 / Fadel Sennaگرمایش جهانی و خظر غرق شدن شهرهای بزرگ
گرمایش جهانی و خظر غرق شدن شهرهای بزرگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2021
اشتراک
افزایش میزان گازهای گلخانه‌ای موجود در اتمسفر با گرم شدن کره زمین ارتباط مستقیم وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایندیا تایمز»، گرمای جهانی تهدیدی است که باید به شکل جدی تری برای از بین بردن آن تلاش شود، در غیر این صورت در آینده نزدیک غرق شدن شهرهای بسیاری در جهان رخ خواهد داد. برخی کلان‌شهرهای ساحلی جهان ممکن است تا سال ۲۰3۰ میلادی بر اثر حوادث طبیعی مرتبط با گرمایش زمین، گرفتار سیلاب و بالا آمدن آب دریاها و رودخانه‌ها شوند.
بر اساس مدل‌سازی Climate Central، بصره، دومین شهر بزرگ عراق به شدت در معرض سیل‌های ساحلی قرار دارد و ممکن است بخش‌های وسیعی از آن تا سال ۲۰3۰ زیر آب برود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اثرات این پدیده می‌تواند از مرزهای عراق فراتر رود و مهاجرت ناشی از طغیان‌ آب‌ها منجر به تشدید درگیری‌های منطقه‌ای شود.
Молодой человек на велосипеде на затопленной улицу в городе Хан-Юнис, cектор Газа - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2016
تا سال 2060 میلیاردها نفر در اثر طغیان آب قربانی می شوند
در حال حاضر ۹۳ میلیون نفر در مناطقی از چین زندگی می‌کنند که ممکن است تا سال ۲۰۵۰ گرفتار سیل و آبگرفتگی شود. شانگهای که پرجمعیت‌ترین شهر چین است به دلیل فقدان تجهیزات حفاظت ساحلی ممکن است به‌ شدت از این پدیده آسیب ببیند.
در ویتنام نیز بیش از ۳۱ میلیون نفر که تقریبا برابر با یک‌چهارم جمعیت این کشور می‌شود در مناطقی زندگی می‌کنند که ممکن است تا سال ۲۰3۰ هر ساله دست کم یک بار گرفتار طغیان آب‌های شور شوند. پیش‌بینی می‌شود که تا آن زمان سیلاب‌های سالانه‌ به‌ ویژه بر جمعیت متراکم دلتای مکونگ و سواحل شمالی هانوی، پایتخت ویتنام تاثیر بگذارد.
در هند نیز ممکن است تا سال ۲۰3۰ حدود ۳۶ میلیون نفر از ساکنان مناطق ساحلی در معرض سیلاب‌های سالانه قرار بگیرند. بنگال غربی، ادیشا و شهر شرقی کلکته از آسیب‌پذیرترین مناطق در معرض سیل این کشور به حساب می‌آیند. فقدان تدابیر لازم در این شهرها ممکن است باعث شود که روزی این مناطق زیر آب‌ بروند.
خطرسیل میراث فرهنگی دنیا را تهدید می‌کند. شهر اسکندریه مصر بیش از ۲۰۰۰ سال پیش پایه‌گذاری شد. بخش عمده این شهر پنج‌ میلیونی، ارتفاع کمی از سطح دریا دارد.
یکی از مشهورترین شهرهای توریستی دنیا، ونیز می تواند در صورت افزایش یک متری سطح آب دریا به زیر آب رود. این شهر تاکنون چندین آب گرفتگی جدی داشته است که باعث میلیون ها دلار خسارت به ساختمان های تاریخی آن شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала