دولت بایدن تصمیم گرفت تحریم‌ها علیه "نورد استریم ۲" را حذف کند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید در واشنگتن
کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
اشتراک
دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفت تحریم‌ها علیه خط لوله گاز "نورد استریم ۲" را از پیش‌نویس بودجه دفاعی سال مالی آینده حذف کند.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را نشریه فارن پالیسی منتشر کرده است.
خاطرنشان می شود که این اقدامات "بدون جلب توجه" انجام می شود. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و دستیاران کلیدی وی به این اقدامات پیوسته و از سناتورها خواستند از اصلاحیه ها درباره اعمال تحریم ها علیه تعدادی از ساختارهای مرتبط با خط لوله گاز"نورد استریم ۲" بدون امکان مسدود کردن آنها توسط کاخ سفید دست بردارند.
نورد استریم-۲ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2021
روش "تضمین شده" برای نابودی "نورد استریم-2" در آمریکا اعلام شد
دولت بایدن تلاش کرد تا تلاش‌ها برای اعمال تحریم‌ها علیه سازمان‌های آلمانی درگیر در خط لوله را خنثی کند که خشم جمهوری‌خواهان در کنگره را برانگیخت. دموکرات‌ها همچنین احتمال دادند که این اصلاحیه‌ها می‌تواند سابقه‌ای برای سایر رژیم‌های تحریمی ایجاد کند و توانایی قوه مجریه را برای تأثیرگذاری بر اعمال تحریم ها محدود کند.
کاخ سفید بر اهمیت دور نکردن نکردن آلمان از آمریکا تاکید می کند، آلمانی که متحد کلیدی در واکنش غرب در صورت بروز درگیری احتمالی بین روسیه و اوکراین خواهد بود.
مایک راجرز، نماینده جمهوری‌خواه کنگره اعلام کرد دولت بایدن در حال لابی‌گری برای امتناع از اعمال تحریم ها علیه خط لوله گاز"نورد استریم ۲" برای حفظ اعتبار خود با توجه به فشار هر دو حزب برای تصویب چنین تحریم هایی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала